Companii

P&G: este putin probabil sa pastram ritmul de crestere de 15-20% din ultimii ani

02.02.2009, 18:31 18

Producatorul de bunuri de larg consum nealimentare Procter& Gamble, care a inceput ieri constructia unei fabrici in localitatea prahoveana Urlati, estimeaza ca ratele de crestere de 15-20% care au caracterizat intreaga industrie FMCG in perioada 2005-2007 nu mai pot fi atinse de companii in 2008 si nici in acest an.

"Daca in ultimii ani am realizat cresteri de 15-20%, in 2008 este putin probabil sa pastram acest ritm, in conditiile in care piata locala de profil si-a redus avansul la 7-8%", a spus Ramona Brad, external relations director al P&G. Ea nu a precizat valoarea vanzarilor companiei. Astfel, pe baza ritmului de crestere la nivelul pietei afacerile companiei in Romania s-ar putea situa in 2008 in jurul a 430-440 mil. dolari, potrivit estimarilor ZF, in conditiile in care compania a raportat in 2007 un rulaj de 400 mil. dolari.
"Productia locala ne va permite cu siguranta sa reducem costurile in Romania, ceea ce ne va ajuta sa investim mai mult in marketing si astfel vom putea sa ne acceleram cresterea vanzarilor pe piata romaneasca", a declarat Daniel Myers, vice-president Product Supply Global Hair Care in cadrul P&G. Reprezentantul P&G a mai precizat ca grupul analizeaza si posibilitatea ca intr-o faza ulterioara sa fie aduse in fabrica de la Urlati linii de productie si pentru alte categorii de produse, pe langa cele de ingrijire a parului. In plus, datorita constructiei noii unitati, P&G si-ar putea extinde portofoliul de produse de ingrijire a parului in Romania cu alte branduri, pe langa cele trei deja existente, Panthene, Head & Shoulders si Wash & Go.
Principalii sai competitori pe piata produselor de ingrijire a parului din Romania, Unilever, Henkel, Colgate-Palmolive si Beiersdorf (Nivea), activeaza la nivel local doar cu importuri pe aceasta categorie.
Unitatea din Urlati este a patra fabrica de produse de ingrijire a parului anuntata de Procter & Gamble pentru 2009, la nivel global. Celelalte locatii unde se construiesc astfel de fabrici in acest moment sunt Mexic, Thailanda si Brazilia.
"Demararea celei de-a doua faze a proiectului de la Urlati depinde de contextul economic, dar si de sprijinul pe care il vom primi de la autoritatile locale. Speram ca acestea sa investeasca in dezvoltarea infrastructurii din zona si sa ne sprijine in programele de calificare a viitorilor angajati", a mai spus Myers.
Reprezentantii P&G au mai precizat ca fabrica din Urlati va fi destinata in proportie de 90% pietelor externe de desfacere in momentul finalizarii celei de-a doua etape.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO