Companii

P & G şi Colgate – Palmolive controlează aproape 70% din vânzările de pastă de dinţi

P & G şi Colgate – Palmolive controlează aproape 70%...

Autor: Cristina Roşca

20.07.2017, 00:07 660

Giganţii americani Procter & Gamble şi Colgate – Palmolive controlează circa două treimi din piaţa de îngrijire orală ce cuprinde vânzările de pastă de dinţi, periuţe şi alte produse adiacente şi are o valoare de 70 mil. euro, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Din total, vânzările de pastă de dinţi se ridică la circa 50 mil. euro, la care se adaugă cele 15-20 mil. euro cheltuite pe periuţe de dinţi şi produse adiancente. Piaţa este puternic subdezvoltată astfel că un român îşi cumpără în medie un tub mare de pastă de dinţi pe an şi îşi schimbă periuţa o dată la doi ani, conform celor mai recente studii şi analizelor ZF ce iau în calcul un preţ mediu al acestor produse.

Pe această piaţa lupta se dă între doi giganţi străini, însă în umbra lor se mai dezvoltă şi alte companii. Pe această piaţă mai activează şi alte companii internaţionale precum GalxoSmithKline (cu brandul Sensodine) sau Henkel (Vademecum), dar şi jucători locali care abia fac primii paşi în industrie. În ceea ce îi priveşte pe jucătorii români, aceştia sunt de regulă companii de tip start-up, aflate la început de drum şi cu un portofoliu cu produse nişate. De cele mai multe ori aceste companii nu ajung nici la afaceri de 1 milion de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO