Companii

Pambac: Ne vom concentra pe profitabilitate, asumandu-ne o reducere a afacerilor

Pambac: Ne vom concentra pe profitabilitate, asumandu-ne o reducere a afacerilor
01.11.2009, 23:15 62

Producatorul din industria de morarit si panifcatie PambacBacau, cu afaceri de 53 mil. euro anul trecut, are ca obiectivpentru 2010 pastrarea profitabilitatii, chiar si cu risculdiminuarii cifrei de afaceri, de aceea varianta cea mai optimistade buget vizeaza stagnarea afacerilor.
"Bugetul pe anul 2010 este in lucru. Planificam atat o variantaoptimista, care prevede conservarea rezultatelor anului 2009, catsi o varianta pesimista in care preconizam o scadere de 10-20%", adeclarat Alin Giurea, directorul general al Pambac Bacau.
Giurea sustine insa ca varianta care se va materializa va depindefoarte mult de masurile care vor fi luate de noul guvern. "Daca vacreste TVA-ul, vom mari preturile, productia va scadea, evaziuneava creste, incasarile vor fi mai mici si la noi si la bugetul destat", a explicat el.
De aceea, producatorul de panificatie intentioneaza sa nu maideschida anul viitor noi linii de credit, urmand ca finantareacompaniei sa fie realizata numai din resurse proprii.
"Ne vom concentra pe pastrarea profitabilitatii, chiar asumandu-neo reducere a cifrei de afaceri. Vom lucra in conditii de sigurantadeplina cu conservarea fluxului financiar al companiei si vom apelala banci numai daca vom reporni programul investitional sauachizitiile programate si nefinalizate, si numai pentru diferentanecesara", spune Giurea, adaugand ca la finalul acestui an companiaisi va plati toate datoriile si va inchide liniile de credit.
Producatorul din Bacau a disponibilizat in trimestrul doi alacestui an aproximativ 60% dintre persoanele care ocupau pozitii demanagement, respectiv 15 persoane, pentru rezultate sub asteptari,principalul departament vizat fiind cel de vanzari. Prinreorganizarea fortei de vanzari, renuntarea la o parte din clientiisegmentului de productie industriala si lansarea de noi produse,Pambac a inceput sa recupereze scaderile din primul semestru alacestui an, cand volumul vandut a scazut cu 8%, in timp ceafacerile au scazut cu 13%, iar profitul s-a injumatatit.
"Cel de-al treilea trimestru al anului curent a fost pentru noi orevenire in ceea ce priveste evolutia vanzarilor, deoarece aminregistrat o crestere cu 27% a volumelor vandute fata detrimestrul anterior", afirma directorul general al companiei.
Tot in aceasta perioada, Pambac a inregistrat o crestere de aproape3% a cotei de piata pe segmentul de malai, cu brandurile Pambac siGata Mamaliga, urcand pe locul doi in topul national, potrivitpropriilor informatii, a consolidat pozitia de lider pe piata depaste si a conservat locul trei pe piata de faina. De aceea,scaderea in lei a cifrei de afaceri a fost in primele noua luni aleanului de 7% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iarprofitul a inregistrat o crestere de 4%.
"Ultimul trimestru al anului va fi, ca de obicei, cel mai bun invanzarile noastre si vom reusi sa atingem obiectivele pe 2009, insain primul trimestru al anului 2010 ne asteptam sa fie modest, pefondul inceputului de an si al conjuncturii economice actuale",estimeaza Alin Giurea.

O industrie romaneasca
Pambac este o societate cu capital privat 100% romanesc,privatizata in anul 1995 prin metoda MEBO.
In prezent, pachetul majoritar este detinut de trei actionarisemnificativi din conducerea societatii, Alin Giurea, presedintelesi directorul general al companiei Pambac, fiind unul dintreacestia.
Principalii sai competitori sunt companiile Boromir Ramnicu Valcea,Vel Pitar Ramnicu Valcea, Titan Ilfov, Dobrogea Grup, BaneasaBucuresti, Pan Group Craiova si Pangram Resita.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO