Companii

Pan Group, plus 50% pe pietele externe

25.02.2009, 19:02 44

Pan Group din Craiova, unul dintre primii zece producatori din industria locala de morarit si panficatie, a inregistrat anul trecut o crestere cu 50% a exporturilor fata de aceeasi perioada din 2007 ca urmare a intrarii pe noi piete.

 "Exporturile ne-au protejat de fluctuatiile monedei euro. Anul trecut am renuntat la exporturile in Moldova si le-am redus pe cele din Bulgaria, dar in acelasi timp am intrat pe pietele din Slovacia si Croatia, ceea ce a dus la o crestere de 50%", a declarat Florin Busuioc, directorul general al Pan Group, companie care de asemenea comercializeaza produse de panificatie si morarit in Ungaria si Cehia.
 Aproximativ jumatate din exporturile Pan Group sunt realizate sub branduri proprii, cealalta jumatate reprezentand marci private. Pentru anul acesta, Pan Group vizeaza extinderea exporturilor in Olanda, Serbia sau Polonia.
"Estimam ca in acest an exporturile vor creste cu cel putin 20%", a spus Busuioc.
Exporturile au reprezentat in 2008 aproximativ 10% din cifra de afaceri Pan Group, in linie cu asteptarile reprezentantilor companiei, adica aproximativ 2,5 milioane de euro.
Producatorul de panificatie din Craiova a finalizat anul trecut cu afaceri de 95,1 mil. lei (25,8 mil. euro), in crestere cu 17% in lei si cu 6,1% in euro fata de rezultatele inregistrate in 2007, iar profitul companiei s-a dublat la aproximativ un milion de lei (270.000 de euro). Pan Group a finalizat bugetul pentru anul acesta la un curs leu-euro de 4-4,1 lei.
"Estimam pentru anul acesta o crestere a cifrei de afaceri cu cel putin 2,5 milioane de lei, sustinuta de continuarea investitiilor, dar cu o viteza ceva mai scazuta fata de anul precedent", spune Busuioc.
 Grupul de firme Pan Group este o afacere de familie controlata in proportie de 60% de Ion Busuioc.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO