Companii

Pas cu pas ocupă România. Afacerile reţelei Kaufland au sărit pragul de 10 mld. lei în 2017

Pas cu pas ocupă România. Afacerile reţelei Kaufland...

Autor: Cristina Roşca

09.03.2018, 00:08 9153
♦ Compania devine al treilea jucător din economie care sare de acest prag după producătorul auto Dacia şi grupul austriac OMV Petrom.

Lanţul german de hipermarketuri Kaufland, liderul comerţului ali­men­tar din România, a terminat anul trecut cu afaceri de 10,1 mld. lei, cu 4% mai mari decât în 2016, potrivit datelor ZF.

Kaufland îşi consolidează astfel poziţia de lider al comerţului alimentar local, fiind singu­rul jucător din domeniu care a reuşit să obţină afa­ceri ce trec de pragul de 10 mld. lei. De altfel, în economie mai sunt doar două grupuri care au reuşit această performanţă: produ­că­to­rul auto Dacia şi grupul OMV Petrom. Austri­ecii de la OMV au două companii cu afa­ceri peste acest prag - OMV Petrom SA (pro­ducţia) şi OMV Petrom Marketing (benzinăriile).

Evoluţia pozitivă a consumului şi a eco­no­miei în ansamblul său, precum şi expan­siu­nea, deşi într-un ritm mai puţin alert, au menţinut afacerile Kaufland pe un trend ascendent.

Compania a deschis anul trecut 4 magazine permanente şi unu temporar, cel mai puţin alert ritm de expansiune de la intrarea pe piaţă. Retailerul va apăsa pedala de acceleraţie în 2018 când sunt bugetate zece deschideri din care deja trei au fost operate în primele două luni din an. Retailerul urmează să ajungă astfel la 126 de magazine pe formatul hipermarketuri cu preţuri mici.

Pe fondul unei expansiuni accelerate în acest an, Kaufland şi-a bugetat în acest an o creş­tere de două cifre, conform datelor ZF. Avansul vine în contextul în care în primele luni din an businessul a mers bine, fără să simtă efectele revoluţiei fiscale. Astfel, consumul şi-a continuat galopul din ultimii doi ani.

Consumul a crescut în prima lună din an cu 11,1% comparativ cu aceeaşi lună din 2017. Ianuarie 2018 a fost cea de-a şaptea lună con­se­cutiv când cifra de afaceri în comerţul cu amă­nuntul - cel mai important indicator pen­tru consum - a crescut cu peste 10%, arată da­te­le publicate de Institutul Naţional de Statistică.

Kaufland nu este singurul care a simţit efervescenţa consumului, şi alte lanţuri precum Carrefour şi Lidl anunţând creşteri de business. Cele trei reţele sunt cei mai mari jucători din comerţul alimentar, cu afaceri cumulate de 24-25 mld. lei, potrivit estimărilor ZF. Tot comerţul alimentar este evaluat la circa 90 mld.lei, potrivit estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO