Companii

Patriciu declară război retailerilor străini şi caută 2.000-3.000 de români cu care să se asocieze în afacerea Mic.Ro

Patriciu declară război retailerilor străini şi caută 2.000-3.000 de români cu care să se asocieze în afacerea Mic.Ro

Autor: Mihaela Popescu

05.10.2010, 23:55 86

Odată cu lansarea pe piaţă a primului magazin Mic.Ro pe roţi,miliardarul român a anunţat investiţii de peste 200 mil. euro îndezvoltarea celui mai puternic business din comerţultradiţional.

Planul său este de a dezvolta un lanţ de 1.000 de chioşcuri şi2.000 de magazine pe roţi Mic.Ro în următorii doi ani şi de aextinde reţeaua preluată MiniMax la 150 de unităţi dupătransformarea acestora în magazine tradiţionale.
"Aventura de afaceri pe care o pornim acum are scopul de a distrugeretailul modern, cel care nu face altceva decât să distrugă ţesutulurban. Vrem ca oamenii să meargă mai rar la hipermarketuri, odatăpe lună cel mult, şi să vină în papuci în magazinele de la colţulblocului", a afirmat Dinu Patriciu.
El a mai spus că a dezvoltat conceptul Mic.Ro în cele mai micidetalii împreună cu executivii companiei Mercadia, fără a seinspira din modelul de business dezvoltat de marile grupurieuropene de retail.

Mai mult, el a atacat retailerii străini afirmând că aceştia impunpe piaţă un format de comerţ incompatibil cu realităţilelocale.
"Timp de 20 de ani, prin mimetism faţă de forme străine de comerţ,am pervertit ceva din spiritul tradiţional. Întoarcerea la comerţultradiţional nu poate fi decât benefică pentru consumatori."
"Hipermarketurile nu listează fructe şi legume fabricate localpentru că au adus în România un model de business incompatibil cupiaţa locală", a mai afirmat el.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), caregrupează retaileri precum Metro, Carrefour sau Cora, nu a dorit săcomenteze declaraţiile lui Dinu Patriciu. Marile reţele au ajuns lao cotă de 40% din retailul alimentar local, o piaţă estimată la 20de miliarde de euro.
Mâna dreaptă a lui Patriciu în businessul din comerţ pe care l-apornit în primăvara acestui an este Dan Ionescu, fost directoroperaţional al Rompetrol, companie vândută de Dinu Patriciukazahilor de la KazMunaiGaz.

Reţeaua Mic.Ro are 120 de magazine în acest moment. În plus,Mercadia, operatorul chioşcurilor, a preluat recent discounterulMiniMax, cu 36 de unităţi în prezent, printr-o tranzacţie a căreivaloare nu a fost comunicată încă.
Achiziţia i-a permis retailerului să-şi facă propria platformălogistică lângă Bucureşti - fostul depozit central al MiniMax -,Mic.Ro urmând să renunţe în curând la parteneriatul cu reţeauagermană Metro Cash & Carry, care i-a furnizat la început 80%din marfa din magazine.
Planurile de investiţii ale retailerului prevăd construcţia unui aldoilea centru de distribuţie în estul Capitalei.

Ţinta: vânzări de 1,5 miliarde de euro
Cel mai bogat român a prezentat ieri în faţa presei modelul debusiness cu care vrea să ajungă în câţiva ani la afaceri de celpuţin
1,5 miliarde de euro în retail, adică mai mult decât vinde înprezent Metro Cash & Carry, cea mai mare reţea de magazine şicel mai vechi jucător din comerţul modern din România.
"90% din produsele din magazinele Mic.Ro vor fi fabricate la nivellocal, ceea ce ne va permite să venim cu preţuri mici pe piaţă, şiîn acelaşi timp luăm în calcul dezvoltarea unor mărci proprii înparteneriat cu producători români", a precizat Dinu Patriciu.
Un magazin va acoperi o zonă cu 300-400 de familii şi va avea caţintă atragerea unui nu­măr de 500 de clienţi pe zi, iar unităţilemobile Mic.Ro vor fi amplasate acolo unde nu există spaţii laparterul blocurilor, po­trivit datelor furnizate de companie.
Maga­zinele pe roţi sunt dezvoltate în parte­neriat cu dealerii demaşini Casa Auto şi AutoItalia şi vor avea anumite puncte destaţionare în cartierele mari din Bucureşti sau din alteoraşe.
Primul oraş din provincie luat în vizor de retailerul român estePloieştiul.
Planurile de business din comerţ ale lui Patriciu sunt ambiţioase,ţinând cont că cele trei mari reţele de hipermarketuri active pepiaţă - Carrefour, Real şi Kaufland - care au investit fiecareaproximativ jumătate de miliard de euro în expansiunea în Româniaîn ultimii 5-9 ani nu au atins încă pragul de vânzări de 1,5miliarde de euro.
Întreaga piaţă de hipermarketuri este estimată în prezent la 3-3,2miliarde de euro, potrivit rezultatelor raportate de operatorii deprofil.

Vor să atragă antreprenori în reţea

În acest moment, Mercadia caută asociaţi pentru dezvoltarea reţeleiMic.Ro printr-un sistem similar francizei.
În următoarele luni, majoritatea direc­torilor de magazin vordeveni asociaţi în acest business, potrivit estimărilor lui DanIonescu. In­trarea în parteneriat cu Mic.Ro este condiţionată dedepunerea unei garanţii de 7.000 de euro pentru fiecare unitate,care va acoperi eventualele pierderi nejustificate alemagazinului.
"Marfa din magazin este a companiei noastre, tot noi vom acopericheltuielile cu chiria pentru spaţiile reţelei. Un asociat va avearesponsabilitatea plăţii salariaţilor magazinului pe care îladministrează şi va suporta even­tualele pierderi, iar o parte dincâştigul său va fi calculat ca procent din vânzări", a explicatIonescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO