Companii

Patronul Altex a renuntat la magazinele "experiment" Digit'up

Ostahie a renuntat la magazinele "experiment" Digit'up

Dan Ostahie, proprietarul grupului Altex

23.03.2009, 00:00 199

Reteaua de magazine Digit'up, specializata in segmentul IT&C si al serviciilor conexe, a fost lansata la finalul anului 2007 si urma sa fie dezvoltata la nivel national intr-un interval de trei ani.

"Dupa primele semnale inregistrate, deschiderea pietei fata de noul concept propus ne-a determinat sa optam pentru sistarea acestuia pentru o perioada determinata de evolutia pietei", a declarat Iuliana Marcu, director de relatii publice al Altex.

Digit'up a fost conceput ca un magazin de proximitate, cu o suprafata medie de vanzare de 100 de metri patrati, care comercializa articole IT&C, GSM, foto - video si servicii de conectare GSM sau internet de mare viteza. Digit'up promova in exclusivitate serviciile furnizorului de internet de mare viteza IPTV si de telefonie fixa Romapel, iar vanzarile estimate pentru 2008 erau de 30 de milioane de euro.

Marcu a explicat ca reteaua ar fi necesitat o sustinere financiara pe o perioada minima de doi ani pana la atingerea unei mase critice a veniturilor din servicii de tip abonament.

Consumul din segmentul de electronice si electrocasnice s-a redus, potrivit companiilor din industrie, incepand cu luna octombrie a anului trecut pana in prezent cu o medie de 20%, comparativ cu acelasi interval anterior.

Potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei la lansarea Digit'up, dezvoltarea retelei pana la 100 de unitati intr-un interval de 3-5 ani, din care 50 de locatii in 2008, in orase cu minim 30.000 de locuitori, implica investitii de 5 milioane de euro. "Conceptul Digit'up a fost un experiment derulat in ultimul trimestru al 2007 - prima jumatate a anului 2008. Am urmarit lansarea unui proiect de nisa, targetat prin servicii si gama de produse. Magazinele vizau obtinerea de venituri atat din vanzarea produselor, cat si a serviciilor de tip abonament", a spus Marcu.

In faza incipienta magazinele au functionat sub brandul Altex Digital, fiind apoi rebranduite Digit'up, odata cu deschiderea unitatii din Bucuresti. Pana in primele luni ale anului trecut Altex deschisese pana la 10 magazine Digit'up in orase precum Alba Iulia, Petrosani, Oltenita sau Piatra-Neamt.

Magazinele urmau sa fie localizate in zone cu trafic intens, in centre si zone comerciale circulate, iar reprezentantii companiei estimau ca in orasele mici cele mai mari vanzari se vor inregistra pe segmentul IT, in timp ce in zonele urbane, cu putere economica mai mare, serviciile si produsele foto-video aveau sa fie cele mai solicitate.

"Spatiile proprii in care au functionat magazinele au fost inchiriate catre terti, fiind prea mici pentru conceptul Altex sau Media Galaxy", a specificat Marcu. Ea a adaugat ca in functie de evolutia pietei de consum IT&C si a serviciilor conexe oportunitatea de a redeschide aceasta retea ar putea fi reanalizata. Spatiile comerciale proprii ale Altex sunt administrate de compania Cometex Suceava.

Suprafata comerciala a retelelor de electronice si electrocasnice Altex si Media Galaxy s-a apreciat anul trecut cu 10.000 de metri patrati, ajungand la pragul de 100.000 de metri patrati, fiind cea mai mare de acest gen de pe plan local. Altex estima la trecut afaceri de 350 de milioane de euro. Rezultatele finale nu au fost inca anuntate.

Competitorii Domo si Flamingo International detin retele de retail cu suprafete de vanzare de 65.000 de metri patrati si respectiv 59.000 de metri patrati.

Dan Ostahie, proprietarul grupului Altex, detine si patru centre comerciale, mallul Aurora Shopping din Buzau si trei centre comerciale in Suceava, Falticeni si Brasov.

Ce anunta Digit'Up la intrarea pe piata

  • 50 de locatii in 2008
  • 100 de magazine intr-un interval de 3-5 ani
  • 30 mil. euro - cifra de afaceri estimata pentru 2008
  • 5 mil. euro - investitii in dezvoltarea retelei

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO