Companii

Peste 50 de companii româneşti sunt prezente la World Travel Market la Londra

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.11.2015, 00:05 583

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) împreună cu circa 55 de companii româneşti sunt prezente în perioada 2-5 noiembrie la cea de-a 36-a ediţie a World Travel Market, Londra, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate specialiştilor din industria turistică la nivel mondial.

Printre companiile prezente la eveniment se numără companiile aeriene Tarom şi Blue Air, agenţiile de călătorii Eximtur şi Karpaten Turism, hoteluri precum Rina Sinaia, dar şi reprezentanţi ai unor oraşe precum Cluj-Napoca.

„În cadrul unor astfel de manifestări putem să atragem atenţia specialiştilor, marilor tour-operatori, repre­zen­tanţilor liniilor aeriene consacrate către ţara noastră, către oferta turistică pe care România o poate prezenta lumii. Consider că prezenţa la acest tip de evenimente reprezintă o carte de vizită solidă în crearea de parteneriate în vederea promovării turismului autohton“, a declarat Anca Pavel- Nedea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism .

Interesul străinilor pentru România a crescut în ultimii ani, însă „valul“ abia începe, având în vedere că în acest an regiunea Transil­va­nia a primit Premiul Lonely Planet - cea mai bună re­giu­ne de vizitat în 2016. A­cesta este cel mai aştep­tat clasament de in­dus­tria tu­ristică de la nivel mondial. Ro­mânia ar putea deveni o destinaţie şi de vacanţă pentru străini, în condiţiile în care în acest moment segmentul de business aduce cei mai mulţi bani pentru multe hoteluri de patru şi cinci stele din România.

În primul semestru, aproape un milion de turişti străini s-au cazat în hotelurile şi pensiunile din România, peste jumătate având ca scop participarea la congrese, conferinţe sau cursuri. Aceştia au cheltuit peste 2,5 mld. lei, mai bine de jumătate reprezentând costurile pentru cazare.

Plasarea pe primul loc a regiunii Transilvania în ghidul Lonely Planet ar putea duce la creşterea numărului de turişti în această zonă, şi nu numai, spun reprezentanţii ANT.

World Travel Market este un eveniment dedicat specialiştilor, de tip business-to-business unde, anual participă peste 50.000 de specialişti şi sunt promovate peste 185 de ţări. Standul României din acest an are o suprafaţă de 308 metri pătraţi. În cadrul standului expun 55 de nume româneşti din domeniul turismului: agenţii de turism, hoteluri, companii aeriene, pensiuni, consilii judeţene, primării sau asociaţii de promovare turistică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO