Companii

Peste 7.000 de angajaţi din 20 de mari companii şi-au schimbat birourile în acest an în Capitală

Peste 7.000 de angajaţi din 20 de mari companii şi-au schimbat birourile în acest an în Capitală

Cele două turnuri City Gate din zona Casei Presei Libere sunt clădirile de birouri unde s-au mutat cei mai mulţi angajaţi anul trecut

25.07.2010, 23:15 52

Cel puţin 20 de companii mari s-au mutat într-un alt spaţiu debirouri din Bucureşti în acest an, în special ca urmare afinalizării proiectelor City Gate din Piaţa Presei Libere şiLakeview de pe Barbu Văcărescu, arată o analiză a ZF, careestimează că în cadrul acestor companii lucrează 7.000 de angajaţicare fac "muncă de birou".
Printre cele mai mari "mişcări de trupe" au fost operate de băncileGaranti şi Millennium, companiile Rompetrol, Romtelecom sauTranselectrica, precum şi firma de audit PricewaterhouseCoopers,mutată recent din Piaţa Operei în clădirea de birouriLakeview.
PwC şi casa de avocatură afiliată D&B David şi Baias au stat înOpera Center aproape zece ani, de la inaugurarea clădirii debirouri, una dintre primele clădiri moderne din oraş, dar au alessă se mute într-un nou sediu în care au putut amenaja un bistropropriu pentru cei aproximativ 600 de angajaţi şi o terasăexterioară la etajul opt al clădirii.
O astfel de mutare poate aduce nemulţumiri din partea unor angajaţicare locuiau în apropierea vechiului sediu, dar poate da totodatăun suflu proaspăt în activitatea firmei, cu condiţia ca dotările şiconfortul oferite de noul spaţiu să fie superioare vechiuluisediu.
"Aproape întotdeauna noul sediu este superior celui vechi, întermeni de imagine, statut, facilităţi, suprafaţă utilă, esteticăşi design. Pe de altă parte, nu întotdeauna noul sediu este maiaccesibil decât cel anterior: fie se află
într-o zonă cu infrastructură de transport încă în dezvoltare, fiechiar dacă este bine conectat, se află mai departe decât îşi dorescunii dintre angajaţi: unora le va lua mai mult timp, altora le vafi mai dificil să ajungă, schimbând mai multe mijloace detransport", explică Sorin Faur, regional HR coordinator al BDOBalkans, funcţie din care coordonează activităţile de resurse umaneale firmei de audit şi consultanţă din şapte ţări.
BDO a semnat, de asemenea, în ultimele săptămâni un contract pentrumutarea activităţii din zona Nerva Traian în imobilul VictoryBusiness Center din apropierea Pieţei Muncii, unde a închiriat unspaţiu de 2.700 de metri pătraţi.
În condiţiile în care traficul din Bucureşti reprezintă o problemăzilnică pentru majoritatea angajaţilor, companiile au tendinţa de acăuta spaţii cât mai aproape de angajaţi, cum a fost cazul firmeiNamco Bandai, cu activitate în IT, care s-a mutat în imobilulRiverplace de la Semănătoarea pentru a fi mai aproape de studenţiidin complexul Regie, principala "sursă de recrutare" pentrusubsidiara firmei care a produs jocul Pac Man.
Microbuze sau decontarea bonurilor debenzină
Alte firme fac în schimb sacrificii în ceea ce priveşte zona încare se află imobilul de birouri pentru a reduce din costuri, cumse întâmplă în unele cazuri din Pipera-Tunari, dar sunt nevoite săle ofere angajaţilor alte facilităţi, precum punerea la dispoziţiea unor microbuze sau decontarea bonurilor de benzină.
Deşi în urmă cu câţiva ani zona Pipera-Tunari era practic virginăîn ceea ce priveşte dezvoltarea imobiliară, companii importanteprecum Metro, Coca-Cola, Vodafone sau mai recent Ford au închiriatspaţii în clădirile apărute în ultimii ani acolo. Problemele legatede transport ar putea însă să nu fie singurele.
"Dincolo de rutele de transport, este importantă şi aria în care seaflă noua clădire: locuri de parcare, magazinele generale şi maiales unităţile de alimentaţie sunt cele mai importante. (...) Dacănivelul de satisfacţie este scăzut, compania se va confrunta înscurt timp cu fluctuaţia unei părţi dintre cei nemulţumiţi", maispune consultantul BDO, care apreciază totodată că în prezentfluctuaţia este mai redusă pe fondul problemelor legate decriză.
Efervescenţa în piaţa de birouri a crescut în prima jumătate aacestui an, dar volumul contractelor semnate rămâne scăzut. Nici încadrul mutărilor realizate în acest an nu toate contractele au fostsemnate în acest an, unele fiind parafate încă din 2008, cândperspectivele economiei nu erau încă atât de sumbre. De laînceputul anului au fost semnate contracte pentru închirierea unorspaţii de aproximativ 70.000 de metri pătraţi de birouri, unelespaţii urmând a fi ocupate în următoarele luni.

Schimbări în "logistica" firmei
Dintre marile contracte parafate recent, Transelectrica s-a mutat"de nevoie" în Platinum Center, după ce vechiul sediu din clădireaMillennium Business Center a fost afectat de un incendiu izbucnitîn vara anului trecut, în timp ce Rompetrol şi-a reunit în CityGate operaţiunile derulate anterior în alte zece amplasamente dinBucureşti. O asemenea măsură determină o importantă reducere acosturilor, mai ales într-o perioadă de criză, când chiriile pot finegociate mai mult, dar atrage cu sine şi alte cheltuielilogistice, care se pot dovedi "sâcâitoare".
"Pot apărea şi alte probleme, care aparent au o mică importanţă,dar care pot fi foarte sâcâitoare: trebuie schimbate toate cărţilede vizită, toate prezentările şi broşurile cu vechile date decontact, legitimaţii, contracte. Dacă logistica internă nu estebine pusă la punct, iar aceste schimbări nu au loc la timp, vordeveni o altă sursă de insatisfacţie pentru angajaţi. Dincolo detoate acestea, orice schimbare aduce un suflu nou şi dacă estegestionată corect, creşte statutul firmei şi îmbunătăţeşte climatulorganizaţional", a conchis reprezentantul BDO.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO