Companii

Petrom pierde 17% din vânzări, dar frânează scăderea profitului

Foto: Marius Dumbrăveanu

Mariana Gheorghe

Autor: Roxana Petrescu

07.11.2014, 00:07 880

Petrom (SNP), cea mai importantă companie din sectorul românesc de petrol şi gaze, s-a confruntat cu o scădere de 17% a vânzărilor în al treilea trimestru al anului, până la 5,47 de miliarde de lei (1,2 miliarde de euro), evoluţia fiind determinată cu precădere de scăderea vânzărilor de produse petroliere din cauza „creşterii taxelor la combustibili şi de concurenţa sporită.“

Totuşi, pe segmentul de rafinare compania a înregistrat marje record după finalizarea programului de 600 de milioane de euro în rafinăria Petrobrazi.

Petrom a ajuns astfel în al treilea trimestru al anului la un profit net de circa un miliard de lei, cu 20% mai mic decât cel din perioada similară a anului trecut.

WikiZF: Profilul companiei Petrom

În primele şase luni ale anului profitul net al Petrom se contractase cu 42%, fiind afectat de ajustarea de depreciere a activelor din Kazah­stan, pe fondul unui proces fără succes de redezvoltare de zăcăminte, de oprirea timp de o lună a rafi­năriei Petrobrazi şi de introducerea taxei pe stâlp.

Ţinând cont de evoluţia rezultatelor şi de prăbuşirea recentă a preţului petrolului, reprezentanţii Petrom spun că-şi vor revizui investiţiile în 2015 după ce în 2014 compania a avut un buget record de 1,3 mld. euro, 85% mergând în sectorul de explorare şi producţie, principalul generator de profit al companiei.

„Un cadru fiscal şi de reglementare stabil şi predictabil, favorabil investiţiilor, rămâne o condiţie-cheie pentru viitorul nostru program de investiţii“, a anunţat Mariana Gheor­ghe, directorul general executiv (CEO) al Petrom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO