Companii

Peugeot: Romania se afla pe lista pentru o fabrica de motoare

Peugeot: Romania se afla pe lista pentru o fabrica de motoare

Jean-Philippe Collin, presedintele grupului Peugeot: Daca luam in calcul Europa Centrala si de Est, in Romania ne-am descurcat bine, la fel in Rusia, Turcia, Ucraina, Slovacia, am subperformat in Polonia, dar ne revenim. Atunci cand vorbim de Europa totul depinde de la tara la tara.

07.10.2008, 20:10 159

"In prezent luam in considerare majorarea capacitatii de productie in Europa si ne gandim sa construim o noua uzina pentru motoare in Europa de Est. Inca studiem o posibila locatie pentru o fabrica de motoare Peugeot, iar Romania este pe aceasta lista. Nu excludem nicio tara din Europa de Est pentru constructia uzinei", a spus Collin.

Intentia grupului Peugeot de a construi o fabrica de motoare in Romania a fost anuntata de presa internationala in luna aprilie, insa este prima data cand un oficial Peugeot confirma ca piata locala se afla pe lista analizata de grup.
Collin nu a precizat la cat se va ridica investitia, insa informatiile anterioare vehiculau un buget de 600 mil. euro alocat construirii a doua fabrici, in Franta si Europa de Est.
La nivel european, vanzarile Peugeot au scazut in primele opt luni cu 5,3%, la un volum de 724.812 de unitati, potrivit statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), in conditiile in care piata auto a inregistrat o scadere de aproape 4%, la 10,4 milioane de autoturisme. In Romania vanzarile Peugeot au scazut cu aproape 20%, la un volum de 7.891 de autoturisme.
"In total in Europa ne asteptam la o crestere a cotei de piata. Daca luam in calcul Europa Centrala si de Est, in Romania ne-am descurcat bine, la fel in Rusia, Turcia, Ucraina, Slovacia, am subperformat in Polonia, dar ne revenim. Atunci cand vorbim de Europa totul depinde de la tara la tara", a spus Collin, care a precizat ca criza financiara afecteaza in primul rand pietele mature din vestul Europei.
"Criza financiara din SUA si Europa de Vest afecteaza pe toata lumea, nu doar pe Peugeot. Totul este cum sa fim mai putin afectati. Peugeot si-a majorat cota de piata in Spania, Germania, am scazut in Marea Britanie deoarece era costisitor sa ne mentinem cota de piata avand in vedere cursul de schimb euro/lira sterlina defavorabil, care implica o crestere a costurilor. In Europa in segmentul LCV Peugeot a scazut, dar in 2008 ne-am ma-jorat cota de piata", a mai spus Jean-Philippe Collin.
Potrivit oficialului Peugeot, Iranul este in prezent una dintre cele mai bune piete pentru constructorul francez, in 2008 fiind estimate vanzari totale de peste 300.000 de unitati, din care majoritatea reprezinta modelul de clasa mica 206 sedan.
La nivel european vanzarile Citroen sunt comparabile cu cele ale Peugeot, in timp ce in Romania acestea sunt de trei ori mai mici. La nivel local, Citroen a infiintat in vara anului trecut o reprezentanta proprie care sa gestioneze importurile, Automotive Trading Services (ATS), compania infiintata de Calin Popescu Tariceanu devenind dealer.
"Peugeot nu are niciun plan in prezent pentru a deschide o companie nationala de vanzari in Romania in urmatorii ani, vanzarile marcii fiind in target", a subliniat presedintele Peugeot.
Avand in vedere noile cerinte din partea Comisiei Europene de a reduce emisiile de dioxid de carbon, Peugeot va lansa in perioada imediat urmatoare modele echipate cu sisteme de propulsie micro-hibride si Start&Stop (care opresc motorul atunci cand masina opreste la semafor si il porneste la apasarea ambreiajului).
"Urmatorul pas in ceea ce priveste Peugeot va fi implementarea modelelor micro-hibride, care va oferi un alt salt in ceea ce priveste reducerea emisiilor de dioxid de carbon, la un cost de numai cateva sute de euro. Grupul PSA a confirmat ca in 2011 vom avea peste 1 milion de automobile cu sisteme micro-hibrid, dar si cu sisteme Start&Stop. Vor urma automobilele hibrid si intr-un final cele electrice", a declarat Collin.
In prezent Peugeot dezvolta tehnologia micro-hibrid, deoarece implementarea acesteia pe un automobil costa cateva sute de euro, o solutie full-hybrid ajunge la cateva mii de euro, iar un automobil electric are tehnologie de cateva zeci de mii de euro. Una din sase masini din Europa care emit sub 120 g CO2/km este un Peugeot, potrivit oficialilor companiei.
"Cea mai buna solutie pentru un automobil ecologic este motorul diesel, combinat cu filtru pentru particule, deoarece este un automobil accesibil. O masina electrica este de departe cea mai 'curata' din punct de vedere al emisiilor, dar totul depinde si de modul in care este produs curentul electric - daca acesta este produs prin arderea carbunilor, exista o problema", a subliniat presedintele Peugeot.
Pe piata locala importorul marcii Peugeot este asigurat de compania Trust Motors, controlata de omul de afaceri Gheorghe Dolofan. Anul trecut, cifra de afaceri a Trust Motors s-a ridicat la 230 mil. euro, nivel similar cu cel de anul precedent.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO