Companii

Piaţa cidrului, împărţită între giganţii pieţei berii şi antreprenorii români, a ajuns anul trecut la 8-10 milioane de lei

Piaţa cidrului a fost deschisă de Heineken România cu brandul Strongbow, dar s-a aglomerat în prezent şi este un pariu pentru marii jucători din industrie.

Piaţa cidrului a fost deschisă de Heineken România cu brandul Strongbow, dar s-a aglomerat în prezent şi este un pariu pentru marii jucători din industrie.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

24.08.2016, 21:00 783

Vânzările de cidru, unul dintre cele mai efervescente segmente din industria băutu­rilor alcoolice, au ajuns anul trecut la peste 515.000 de litri, anul 2015 fiind şi „momentul zero“ pentru băutura care devine din ce în ce mai populară şi în Româ­nia, arată datele com­paniei de cercetare de piaţă Euromonitor.

La un preţ mediu de 15-17 de lei pentru un litru de cidru, calculele ZF arată că vânzările de cidru au ajuns anul trecut la 8-10 milioane de lei. Preţul unei sticle de cidru ((0,33 litri) variază de la 2,7 lei în magazine şi depăşeşte chiar 10 lei în baruri şi restaurante în funcţie de brand.

Acestea sunt primele date despre categoria de cidru din România, în condiţiile în care piaţa locală a fost anul trecut aproape invizibilă în Europa în ceea ce priveşte producţia şi vânzările de cidru. De exemplu, dacă în România consumul a fost mai puţin de o sticlă de cidru per capita, în Marea Britanie consumul depăşeşte 15 litri pe cap de locuitor, în timp ce fiecare finlandez consumă în medie peste 8 litri de cidru anual, iar un irlandez mai mult de 13 litri, conform Asociaţiei Produ­că­torilor de Cidru şi Vin din Fructe din Europa (AICV).  Însă, din datele asociaţiei România a avut una dintre cele mai mari evoluţii ale vânzărilor de cidru în perioada 2009-2014, de peste 46%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO