Forumul investitorilor în franciză, prima ediţie

„Piaţa de francize are potenţial să se dubleze în următorii cinci ani“. Vânzările magazinelor în franciză merg spre 3 mld. euro, după un plus de 20%

20 oct 2017 Autori: Cristina Bellu , Georgiana Mihalache , Alex Ciutacu

Forumul investitorilor în franciză, aflat la prima ediţie, a adunat peste 300 de manageri, antreprenori şi consultanţi, în cadrul evenimentului lansându-se şi cea de-a treia ediţie a Catalogului Francizelor din România.

Piaţa de francize din România care cuprinde peste 400 de concepte de activitate, se îndreaptă spre afaceri de trei miliarde de euro până la finalul anului şi are potenţial să se dubleze în următorii cinci ani, interesul antreprenorilor către franciză ca metodă de scalare a businessului devenind din ce în ce mai mare pe măsură ce domeniile au devenit tot mai variate.

„Avem loc de creştere pe toate domeniile de activitate, dar se observă cu precădere o preferinţă pentru segmentele HoReCa şi de servicii unde se remarcă o creştere mai accentuată. În ultimii doi ani interesul antreprenorilor a crescut şi au început să se uite tot mai mult la franciză ca metodă de scalare a businessului“, spune Paul Voicu, ma­naging partner francize.ro, companie de con­sultanţă în domeniu. El a fost prezent ieri la pri­ma ediţie a Forumului Investitorilor în Fran­ciză, prima ediţie a evenimentului or­ganizat de Ziarul Financiar, care a reunit circa 300 de participanţi.

Partenerii evenimentului au fost Banca Tran­silvania, 5aSec, Amazing Jewelry, Ex­pense Reduction Analysts, Ingloot, Institute of Microtraining, Inventure, Hitio, logiscool, LMI, Oro Toro, Pizza Hut, Reisswolf, Subway, Studio 20, parteneri suport Champollion şi Crama Domeniile Panciu.

Cu toate că piaţa înglobează atât branduri româneşti, cât şi branduri internaţionale, românii sunt mai atraşi de cele din afara ţării, astfel că peste 60% din piaţă este deţinută de brandurile internaţionale. „Avem o varietate foarte mare de francize, putem să alegem branduri de la zero angajaţi la mai mulţi angajaţi, de la investiţii mici la investiţii în care cerul este limita, ideea este să ne stabilim mixul de finanţe, de risc şi de implicare pe care fiecare îl poate realiza“, adaugă Paul Voicu.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.10.2017

 
Cuvinte cheie:
francize
, magazine
, investitori
, angajati
, antreprenori
, business
, branduri
, vanzari
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide