Piaţa de produse eliberate fără prescripţie medicală (OTC) din România a ajuns la vânzări de peste 880 de milioane de lei în primul trimestru al anului 2018, un avans de 13% faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, arată datele Cegedim, citate de Asociaţia Producătorilor de medicamente fără prescripţie (RASCI). În piaţa de OTC-uri intră medicamentele eliberate fără reţetă, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale.
Cea mai mare cotă de piaţă o au medicamentele pentru răceală, gripă şi alergii, peste 27% din totalul pieţei de OTC-uri, cu vânzări de 243 de milioane de lei în primul trimestru, în creştere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
OTC-urile din categoria lifestyle, produse care se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, ocupă poziţia a doua în piaţă, cu aproape 20%, urmate de medicamentele gastrointestinale. Medicamentele analgezice au înregistrat cel mai mare ritm de creătere în primul trimestru, plus 13% faţă de T1 din 2017, până la 112 mil. lei. La polul opus, creşterea cea mai mică a fost înregistrată de categoria de produse dermatologice.