Companii

Piaţa de modă din Europa: domină H & M dar şi branduri locale. Excepţie, România

Piaţa de modă din Europa: domină H & M dar şi...

Autor: Cristina Roşca

27.10.2017, 00:07 2733

Românii cheltuie anual pe haine 12,3 mld. lei, cele mai puternice branduri fiind H & M, Zara şi C & A, urmate de LC Waikiki şi New Yorker, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Topul celor mai puternice branduri de modă diferă în Europa de la piaţă la piaţă, singura constantă fiind poziţia de lider a H & M.

Piaţa din România este atipică şi prin faptul că o parte dintre brandurile din top nu se regăsesc pe alte pieţe, cum este cazul turcilor de la LC Waikiki. Pe de altă parte, alte nume precum Kik din Germania nu sunt prezente local, deşi grupul îşi face loc în top cinci din Cehia şi Ungaria.

Datele Euromonitor mai relevă faptul că pieţe precum Germania sau Polonia sunt „patrioate“, mai exact la vârf se găsesc unu sau mai multe nume din această ţară. România însă nu are branduri de modă puternice, piaţa fiind dominată clar de străini.

În cazul Poloniei spre exemplu, cel de-al doilea brand de modă ca vânzări este Reserved, parte a grupului LPP care cuprinde mai multe nume. Acest grup, sub umbrela căruia se găsesc nume precum Reserved, Cropp sau House, este prezent şi în România, dar nu în top cinci. Polonezii deţin astfel unul dintre cele mai puternice nume din moda europeană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO