Companii

Piaţa de modă din România merge contra curentului. H & M şi Zara „duduie“ local, pe când internaţional apar turbulenţe

Piaţa de modă din România merge contra curentului. H &...

Autor: Cristina Roşca

20.06.2018, 00:07 1171

Retailerii internaţionali de modă cresc precum Făt-Frumos în România, în timp ce la nivel internaţional se simt turbulenţe. Astfel, cei mai mari cinci jucători din piaţa locală de îmbrăcăminte, respectiv giganţii străini Inditex (proprietarul Zara), H & M, Pepco, C & A şi Peek & Cloppenburg, şi-au majorat anul trecut afacerile cu rate de creştere ce variază între 8,8% şi 96,7%. Profitul net s-a situat şi el pe un trend ascendent, România fiind o „vacă de muls“ pentru aceste businessuri care întâmpină probleme la nivel internaţional.

Ascensiunea rapidă a online-ului, stocurile uriaşe şi campaniile numeroase de reduceri care erodează vânzările sunt câteva dintre problemele întâmpinate pe plan internaţional de retaileri precum H & M şi Inditex. Pe piaţa locală însă acestea nu se resimt, România mergând contra curentului.

Pasiunea românilor pentru modă şi trenduri şi disponibilitatea lor de a investi în felul cum arată i-au determinat pe marii jucători din modă să vină pe piaţa locală. Pentru unele branduri România s-a dovedit a fi o piaţă strategică, un exemplu fiind grupul suedez H & M care a avut încă de la început pe plan local vânzări cu până la 50% mai mari decât cele din Cehia sau Polonia, pieţe cu economii mai dezvoltate şi cu salarii medii duble.

Pe segmentul de îmbrăcăminte, piaţa este dominată de branduri internaţionale precum H & M, Zara sau C & A, nume internaţionale venite direct în România. Niciun nume românesc nu-şi găseşte loc la vârful clasamentului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO