Companii

Piaţa muncii fierbe. Companiile au nevoie de angajaţi, dar şomerii din zonele sărace nu vor să se mute

Piaţa muncii fierbe. Companiile au nevoie de angajaţi,...

Companiile din România au consumat forţa de mun­că din zonele în care există investiţii şi şomaj scăzut şi se orientează pentru noi candidaţi spre zone mai să­ra­ce, cum este regiunea Moldovei. Pro­ble­ma este însă că oamenii nu vor să îşi pă­răsească domiciliile pentru un job în alt oraş, deşi acasă nu au unde să lucreze.

„Cererea de resurse umane este mult mai mare decât oferta de candidaţi pe care o găsim în zonele în care se fac recrutări. Am vrut să aducem oameni din alte zone şi am căutat candidaţi in­clusiv în sate din Vaslui unde 400 de oameni erau asistaţi social, dar niciunul nu a vrut să se angajeze.  Pachetul de be­neficii era destul de bun în cazul în care acceptau relocarea, însă oamenii nu vor să muncească“, a spus Florin Godean, country manager al Adecco, cea mai mare firmă de recrutare şi închiriere de forţă de muncă în regim tem­porar. El a fost unul dintre spea­ke­rii prezenţi ieri la ZF HR Trends 2016, cea de-a 11-a ediţie a eveni­men­tului anual dedicat profesio­niştilor din sec­torul resurselor umane, la care au parti­cipat 200 de persoane. HR Trends 2016 a fost organizată de ZF în parteneriat cu Adecco, Bancpost, CIMA, Co-Factor, Microsoft, OTP Bank, Roma­ni­an Software, SAP, Be­ne­fitOn­line, Stand for Development, Be­nefit Seven (7card) şi Consulteam.

De altfel, şi politicile guverna­mentale pregătite de Ministerul Muncii vin în completarea acestei nevoi a angajatorilor.

„Ne gândim la introducerea unei pri­­me de instalare pentru cei care ac­cep­­tă să se mute sau să facă naveta în­tr-un alt oraş, dacă acceptă un loc de mun­­că în afara locului în care au do­mi­ciliul.  Această primă poate varia între 1.000 şi 3.500 de lei“, a spus Claudia Ana Costea, ministrul muncii prezentă ieri la eveniment. Ea a mai spus că în urma angajărilor fă­cu­te în ultimii ani de către companii ra­ta de ocupare din România s-a apropiat de 70%, ţinta sta­bi­lită prin strategia Eu­ro­pa 2020. La finalul trimes­tru­lui trei din 2015, acest indicator a fost de 67,8%.

La rândul său, Roxana Teşiu, Eu­rope HR Head în cadrul furnizorului de servicii de outsourcing  Wipro Tech­no­­logies, a spus că lupta pentru can­didaţi se duce şi pentru cei cu studii supe­rioare, nu doar pentru muncitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO