Piaţa restaurantelor s-a dublat în perioada 2008-2016, până la 8,5 mld. lei anul trecut, susţinută de reducerea TVA, creşterea turismului şi a puterii de cumpărare. Numărul de jucători a avansat în aceeaşi perioadă cu doar 27%, ceea ce înseamnă că vânzările medii per unitate au crescut semnificativ.
„Piaţa restaurantelor a crescut, însă avansul este susţinut de o serie de factori precum reducerea TVA şi creşterea puterii de cumpărare. Dezvoltarea turismului a jucat la rândul său un rol, dar nu trebuie să uităm conformarea jucătorilor la noile reguli (piaţa neagră şi gri a devenit tot mai mică - n.red.)“, spune Dragoş Petrescu, proprietarul grupului City Grill, unul dintre cele mai importante nume din piaţă şi cea mai importantă afacere antreprenorială din domeniu.
Piaţa de restaurante este în continuare dominată de trei lanţuri internaţionale - McDonald’s, KFC şi Pizza Hut.
„Piaţa a crescut accelerat în ultimii ani. Nu ştiu dacă se poate susţine acelaşi avans şi pe viitor, însă cert este că potenţial încă există“, spune Daniel Boaje, executivul român care conduce activitatea locală a McDonald’s în România.
Avansul pieţei de restaurante a fost susţinut atât de expansiunea jucătorilor mari - locali şi internaţionali -, dar şi de apariţia de nume noi. Un exemplu în acest sens este intrarea în 2017 în România a doi jucători mari din SUA - Taco Bell şi Sbarro.