Companii

Piaţa uleiului de gătit scade în valoare deşi este constantă în volum. Românii caută produse mai ieftine

Piaţa uleiului de gătit scade în valoare deşi este constantă în volum. Românii caută produse mai ieftine

Autor: Cristina Roşca

29.12.2010, 09:32 436

În acest an, piaţa uleiului de gătit a scăzut în valoare cu 5%,deşi a fost constantă în volum, în parte datorită orientăriigospodăriilor către mărcile private, care au un preţ mai miccomparativ cu cel al mărcilor proprii ale jucătorilor de pe piaţă,potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţăGfK.

Anul trecut piaţa uleiului a fost evaluată între 270 şi 350 demilioane de euro, potrivit estimărilor ZF care au la bază consumulper capita şi preţul mediu al unei sticle.

Segmentul mărcilor private creşte în volum, în principaldatorită faptului că românii achiziţionează la nivel de gospodărilemai mult ulei decât anterior, potrivit datelor GfK.

Cristian Ungureanu, director general şi director financiar alBunge România, cel mai important jucător de pe piaţa uleiului, cuafaceri de 260 mil. euro anul trecut, în creştere de la 213,7 mil.euro în 2008, afirmă pe baza unor date GfK că România se numărăprintre ţările cu cel mai mare consum de ulei per capita din EstulEuropei, fiind depăşită doar de Bosnia.

În iunie, el mai spunea că în ţara noastră consumul casnic deulei alimentar îmbuteliat a crescut în 2009, atingând un nivel depeste 9 litri per capita. Mai mult, pentru acest an Ungureanuestima "o menţinere constantă a consumului. Chiar dacă, în general,consumatorii au tendinţa să cheltuie mai puţin, ei nu renunţă laproduse de bază; ca urmare, produsele de bază şi, implicit, uleiulalimentar, vor fi prezente în continuare în coşul zilnic decumpărături". El nu face estimări şi pentru afacerile companiei,deoarece spune că luna decembrie este una importantă din punct devedere al consumului, şi s-ar putea observa o modificare acifrelor.

Ungureanu spune că piaţa uleiului din România este dominată deuleiul de floarea soarelui, însă se poate observa o "apetenţă dince în ce mai crescută pentru uleiul de măsline. Piaţa uleiului demăsline este încă mică în volum". Bunge este prezent pe acestsegment cu Floriol, uleiul de măsline al companiei fiind produs înSpania. În portofoliul Bunge sunt incluse următoarele produseFloriol pe segmentul premium, Unisol şi Ulvex pe segmentulmainstream şi Raza şi Rumen pe segmentul de preţ economic.

Pe această piaţă se poate observa şi o altă tendinţă, creştereaimportanţei comerţului modern în detrimentru comerţuluitradiţional, în special datorită magazinelor de tip discount. Deşivolumul de ulei achiziţionat din magazine tradiţionale de micidimensiuni scade, acestea rămân în continuare canalele de vânzarecele mai importante pentru ulei, aproape 40% din total fiindcumpărat din aceste magazine, arată datele GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO