Companii

Pieţele agroalimentare îşi caută reţeta de supravieţuire în lupta cu lanţurile internaţionale

Pieţele agroalimentare îşi caută reţeta de...

Autor: Cristina Roşca

24.11.2015, 00:00 170

Pieţele agroalimentare din România încearcă să găsească o reţetă de supravieţuire într-un sector în care reţelele străine câştigă tot mai mult teren. În acest context, adunarea generală a membrilor Asociaţiei Administratorilor de Pieţe din România (AAPR) a decis să realizeze un studiu de piaţă pentru a afla ce îşi doresc consumatorii din mediul urban, pentru ca apoi datele relevate de acestea să ajute pieţele agroalimentare să îşi creioneze o strategie viitoare. Pieţele locale se luptă pe o piaţă de circa 16-17 mld. euro atât cu micile alimentare şi chioşcuri, cât şi cu reţelele internaţionale care au deja 1.600 de hipermarketuri şi supermarketuri cu afaceri de 8,5 mld. euro. Mai mult, străinii au intrat în ultimii ani pe terenul de luptă al pieţelor, cu produse „made in România“ şi cu branduri tradiţionale. Astfel, la adunarea generală a AAPR care a avut loc în luna noiembrie, „s-a decis demararea unui proiect strategic care ar putea avea un impact pozitiv semnificativ atât pentru producătorii agricoli şi satul românesc, cât şi pentru consumatorii finali“. În acest sens, începând cu luna ianuarie 2016 se va derula o cercetare calitativă de piaţă. „După înţelegerea nevoilor vom crea (...) un model de business pentru pieţele membre AAPR“, a declarat Teodor Ioan Birţ, preşedintele AAPR, o asociaţie formată din 34 de membri -instituţii şi societăţi comerciale de pe întreg teritoriul României, toate având atribuţii în domeniul administrării pieţelor şi oboarelor din localităţile de provenienţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO