Companii

Ponderea mărcilor private în consum a scăzut pentru prima dată în ultimul deceniu

Ponderea mărcilor private în consum a scăzut pentru...

Autor: Cristina Roşca

31.08.2017, 00:07 863

Mărcile private, produse care au muşcat din cota de piaţă a marilor branduri pe majoritatea segmen­telor din industria bunu­rilor de larg consum (FMCG), şi-au redus ponderea în con­sum cu 0,3% în primul trimes­tru al acestui an, con­semnând pri­ma scădere în ulti­mul deceniu.

„În primul tri­mestru din 2017 măr­cile private au avut o cotă de piaţă de 15,3% în totalul pieţei de FMCG, în scădere cu 0,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut“, explică Raluca Răschip, consumer goods & retail director în cadrul companiei de cercetare de piaţă GfK România.

Piaţa de produse de bunuri de larg consum este evaluată la 17-18 mld. euro anual, astfel că vânzările de mărci private pot fi estimate la 2,6-2,7 mld. euro anual, potrivit calculelor ZF.

Vânzările totale ale unor produse precum Pilos (brandul Lidl), Aro (Metro Cash & Carry) sau 365 (Mega Image) au cres­cut ca valoare pen­tru că şi piaţa FMCG a crescut anul trecut, însă pon­derea lor în total este în declin. Evoluţia vine şi ca urmare a ten­din­ţei consumatorilor ro­mâni de a se orienta către pro­duse mai scumpe ca urmare a creşterii veniturilor, iar preţul nu mai este prin­cipalul argument în procesul de consum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO