Companii

Popoviciu şi Adamescu au încasat împreună peste 50 de milioane de euro din centrele comerciale

Dan Adamescu controlează centrul comercial Unirea din Capitală, situat la kilometrul 0, printre cele mai râvnite zone comerciale
15.07.2010, 23:13 64

Retaileriidin cele mai mari zece centre comerciale din Bucureşti au plătitanul trecut chirii cumulate de 140 de milioane de euro, cele maimari încasări fiind obţinute de proiectele Băneasa Shopping City(deţinut de Gabriel Popoviciu prin intermediul firmei BăneasaDevelopments) şi Unirea Shopping Center, afacere controlată defamilia Adamescu.
Încasările medii în centrele comerciale din Bucureşti au fost anultrecut de circa
30-33 de euro/metrul pătrat, bani în care sunt incluse şi costurilede administrare şi alte venituri, precum cele dinpublicitate.
Băneasa Developments a avut anul trecut o cifră de afaceri de 31,3milioane de euro, în timp ce familia Adamescu a încasat dinafacerea Unirea (care cuprinde centrele comerciale din Bucureşti şiBraşov) 23 de milioane de euro, potrivit datelor de la RegistrulComerţului. Gabriel Popoviciu şi Dan Adamescu nu au comentatrezultatele obţinute până la închiderea ediţiei.
În primul an integral de funcţionare, mallul din nordul Capitaleideţinut de Popoviciu a avut încasări mai mari decât primele centrecomerciale moderne din oraş - Bucureşti Mall şi Plaza România -,care au avut încasări de circa 19 milioane de euro fiecare.
Cele mai mari malluri din oraş la ora actuală - Cotroceni Park şiSun Plaza - au fost inaugurate în octombrie 2009, respectivfebruarie 2010, astfel că nu au putut fi incluse în analiză.
Încasări de peste 10 milioane de euro au avut anul trecut şiparcurile comerciale Iris Shopping Center din Titan (11 mil. euro)şi Militari Shopping (10,6 mil. euro), deşi o bună parte aproiectului din Militari - magazinul Decathlon şi galeriacomercială - au fost inaugurate la începutul lunii aprilie2009.
Proiectele din sudul oraşului - Liberty Center, Vitantis, GrandArena şi City Mall - au avut cele mai mici încasări din chirii.Cumulat, cele patru proiecte au avut încasări de 25 de milioane deeuro, mai mici decât afacerile proiectului Băneasa ShoppingCity.
"Competiţia în această situaţie de criză este determinantă şi,probabil, sudul Bucureştiului a fost afectat din cauza competiţieimajore din zonă. Pot spune că retailerii de modă nu sunt tocmaifericiţi în proiectele din sudul oraşului. În schimb,hipermarketurile şi reţelele cash & carry cu unităţi în aceastăzonă au vânzări mulţumitoare", a declarat Răzvan Gheorghe,directorul general al firmei de consultanţă imobiliară Cushman& Wakefield.
Devalorizarea proiectelor şi problemele privind încasarea chiriilorau provocat pierderi brute de peste 10 milioane de euro pentrupatru proiecte, în special din devalorizări şi repatrieri decapital, explică Gheorghe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO