Companii

Povestea omului de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, care se bate de la egal la egal cu greii din comerţ

Povestea omului de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, care se bate de la egal la egal cu greii din comerţ

Autor: Cristina Rosca

24.09.2011, 18:33 4290

Numele companiei gorjene a apărut în prim-plan în urmă cu câteva luni, când a anunţat achiziţionarea celor cinci hipermarketuri PIC deţinute anterior de oamenii de afaceri Ilie şi Cornel Penescu.

Grupul PIC a închis în perioada 2009-2010 reţeaua formată din cinci hipermarketuri (în Piteşti, Craiova, Brăila, Oradea şi Călăraşi) ca urmare a intrării în insolvenţă a firmei din cauza acumulării unor datorii evaluate la vremea respectivă la 80 de milioane de euro către furnizori şi bănci.

La momentul preluării, reprezentanţii Succes au spus că au preluat toate spaţiile fostelor hipermarketuri PIC însă iniţial vor deschide doar unitatea din Piteş ti.

Acesta va fi cel mai mare magazin al reţelei, în condiţiile în care în prezent cel mai mare format al reţelei Succes este de 900 de metri pătraţi, într-un magazin din Constanţa.

Noile unităţi vor fi operate sub brandul Succes.

Compania Succes Nic Com şi-a început activitatea în anul 1994, având ca principal domeniu de activitate comerţul en-gross şi en-detail cu produse alimentare, băuturi şi tutun, dar şi cu produse nealimentare, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.

În continuare, unul dintre cele mai importante obiecte de activitate ale companiei Succes Nic Com îl reprezintă lanţul de magazine cu acelaşi nume, ajuns în prezent la 134 de unităţi, şi venituri de 31 mil. euro.

Reţeaua este cea mai extinsă reţea de comerţ din România, pe poziţiile următoare situându-se jucători străini din retailul modern precum Penny Market (117), Lidl (107) şi Profi (101).

"Avem în momentul de faţă un număr de 146 puncte de vânzare, din care 134 de magazine. Restul sunt în segmentul HoReCa (restaurante - n.red.). Suntem prezenţi în judeţele Gorj, Dolj, Hunedoara, Vâlcea, Mehedinţi, Constanţ a, Cluj, Ilfov, Bucureşti şi Argeş", spune Cătălin Călinoiu, director de marketing şi vânzări al firmei Succes Nic Com.

Au apăsat pedala de acceleraţie

Cea mai mare densitate a magazinelor Succes se află în judeţul Gorj, gravitând în jurul sediului social al companiei.

Făcând un clasament, locul al doilea este ocupat de judeţul Hunedoara, urmat de municipiul Bucureşti, potrivit site-ului companiei.

Din totalul de magazine 17 au fost deschise în acest an, şi până la finalul anului ar putea fi inaugurate alte cel puţin zece unităţi.Compania a apăsat mai puternic pedala de acceleraţie în acest an comparativ cu 2010, când a deschis doar cinci magazine.

"Suntem mereu în expansiune, iar numărul magazinelor noi deschise va depinde de mai mulţi factori: identificarea unor spaţii optime cu indicatori pozitivi pentru activitatea noastră, timpul alocat fiecărei unităţi nou-deschise, amploarea viitoarelor investiţii. Sperăm ca până la sfârşitul anului să mai deschidem minimum 10 unităţi, iar anul 2011 să ne aducă reprezentare la nivelul cât mai multor localităţi din ţară."

Reprezentanţii companiei spun că doresc extinderea la nivel naţional, fără a preciza însă către ce tip de localităţi se orientează, respectiv populaţie, venituri.

Acoperă toate segmentele din retail

Succes Nic Com mizează pentru magazinele reţelei proprii pe spaţii cumpărate de companie, situate în puncte cu acces direct, chiar în zona centrală şi ultracentrală a localităţilor, unde există vad comercial foarte bun, având acces la toate facilităţile, potrivit siteului companiei.

Magazinele Succes acoperă în prezent toate segmentele din retail, începând de la standuri en-gross de 20 de metri pătraţi situate în complexuri comerciale până la hipermarketuri.

"În ultima perioadă ne-am focalizat expansiunea doar pe magazine de proximitate, cu un format mai mare de 120 de metri pătraţi, supermarketuri şi hipermarketuri."

Compania Succes Nic Com preferă spaţiile stradale pentru deschiderea de magazine, însă nu exclude nici varianta unor unităţi în complexuri comerciale.

"Nu avem niciun magazin Succes deschis în malluri întrucât din analizele noastre rezultă o mai bună eficienţă economică în spaţiile stradale."

În istoria de aproape 18 ani a companiei, reţeaua nu a renunţat la nicio unitate chiar dacă performanţele erau sub aşteptări.

"Am depus eforturi întotdeauna pentru a îndrepta situaţia acolo unde vânzările erau sub aşteptări. Şi în momentul de faţă avem unităţi asupra cărora ne îndreptăm atenţia şi ne focalizăm resursele pentru a găsi soluţii de creştere a vânzărilor şi atragere a clienţilor."

Românii nu renunţă la brand

Despre clienţi reprezentanţii Succes Nic Com spun că mizează pe promoţii cu discount de preţ în detrimentul promoţ iilor de cantitate sau asociere de produse.

Acest comportament, modificat de criza financiară, indică încă o dată că preţul rămâne principalul argument în achiziţiile românilor.

În primele şapte luni consumul a continuat să scadă cu peste 5%, un nivel similar declinului din 2010. Reprezentanţii companiei gorjene spun că "într-adevăr este evidentă o modificare a comportamentului de consum. Însă cifrele noastre indică o creştere anuală. Atât timp cât «săgeata este în sus» suntem mulţumiţi".

Mai mult, potrivit reprezentanţilor Succes, România este o ţară a consumului de brand. Astfel, "mai degrabă au scăzut cantităţile achiziţionate decât renunţarea la brand în favoarea produselor «no-name»".

Magazinele Succes au avut anul trecut venituri de circa 130 mil. lei (31mil. euro), potrivit calculelor ZF care au la bază cifra totală de afaceri a companiei şi ponderea pe care activitatea din comerţ o are în total.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO