Premieră pe piaţa auto. Maşina pe abonament, schimbată la un an. David Gedlicka, Porsche Finance Group: „În România există clienţi care vor să-şi schimbe automobilul în fiecare an sau să cumpere maşina online“

11 iul 2017 Autor: Bogdan Alecu

David Gedlicka, Porsche Finance Group: Condu o maşină nouă în fiecare an este proiectul şi urmează să fie lansat în perioada imediat următoare. Acest tip de proiect nu mai există în oferta Porsche Holding din nicio altă ţară. A fost gândit alături de colegii de la Porsche România şi începem cu automobile din gama Volkswagen.

În era tehnologiei, automobilul devine în viziunea a tot mai mulţi clienţi un alt gadget sau o soluţie de mobilitate, motiv pentru care companiile din domeniu lansează în oferta de finanţare „abonamente“ similare celor la telefonia mobilă

„Alături de Porsche România oferim în cadrul unui pro­gram-pilot de 100 de auto­mobile un serviciu prin care un client poate con­duce acel automobil timp de un an, iar după un an poate înlocui maşina astfel încât să aibă un automobil nou tot timpul, iar aici este trecerea de la a deţine un automobil la a privi maşina ca soluţie de mobilitate. Serviciul este disponibil pentru clienţi indi­viduali, dar oricine îl poate contracta“, a spus David Gedlicka, directorul general al Porsche Finance Group în România.

Gedlicka a venit în România în sep­tem­brie 2013, anterior ocupând funcţia de di­rector financiar al Porsche Finance Group Un­garia. Potrivit declaraţiilor sale, Porsche Finance finanţează aproape jumătate din vân­zările de automobile Volkswagen, Skoda, Audi şi Seat de pe piaţa locală rea­li­zate de reţeaua de dealeri a Porsche Româ­nia şi peste 50% din vânzările camioanelor MAN vândute de importatorul MHS Truck&Bus, importator controlat de omul de afaceri Michael Schmidt. În primele cinci luni ale acestui an Porsche România, parte a Porsche Holding, a vândut aproape 11.300 de autove­hi­cule, în creştere cu 17% faţă de pe­rioada si­mi­lară a anului trecut, în timp ce ca­mioa­nele MAN au urcat cu 40%, la 576 de uni­tăţi, potrivit datelor Asociaţiei Produ­că­torilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Saudiţii au ”spart” fondurile de rezervă. Pe ce vor să cheltuie 300 de MILIARDE de dolari?

RĂSTURNARE de situaţie: Ce se întâmplă cu magazinele PROFI după ce a fost cumpărat. Decizia deja a fost luată

Sistemul financiar german începe să-şi arate crăpăturile: Scandaluri monstru, depozitele oamenilor taxate şi o bancă în pragul COLAPSULUI.

Schimbare MAJORĂ: A ajuns cea mai profitabilă companie din România, pentru prima oară în istorie.

În cadrul acestui program-pilot sunt acum disponibile două modele, 50 de automobile Volkswagen Golf şi 50 de auto­mobile Volkswagen Tiguan. Prin acesta se achită un avans după care se plăteşte lunar o rată tip de 12 luni, iar după un an clientul retur­nează maşina, achită un alt avans şi reia ra­tele. Spre exemplu, pentru un Golf tre­buie să se achite o rată lunară de 270 de euro plus TVA, iar pentru un Tiguan 440 de euro plus TVA, iar toate cheltuielile sunt incluse.

„Condu o maşină nouă în fiecare an este proiectul şi urmează să fie lansat în perioada imediat următoare. Acest tip de proiect nu mai există în oferta Porsche Holding din nicio altă ţară, îl lansăm pentru prima dată în România şi suntem foarte curioşi cum va fi primit. Programul a fost gândit alături de colegii de la Porsche România şi începem cu automobile din gama Volkswagen“, explică David Gedlicka.

Serviciul este similar cu cel oferit mai nou de companiile telecom, care permit schimbarea anuală a telefoanelor în cadrul unui abonament special. Spre exemplu, Orange are în ofertă un program special care porneşte de la 60 de euro pe lună pentru un telefon Samsung S8 sau 58,68 euro pentru un iPhone 7 ce permite schimbarea anuală a telefoanelor fără o altă taxă în plus. 

Al doilea pas spre „digitalizare“ realizat de Porsche Finance îl reprezintă un magazin online, prin care clienţii pot „comanda“ un auto­mobil, însă finalizarea actelor trebuie rea­lizată în continuare în showroom, deşi com­pletarea actelor se realizează online.  „Vrem să creştem confortul clienţilor, dar şi eficienţa internă prin digitalizare. Noul shop este un proiect-pilot în România, lansat pen­tru prima dată tot aici.“ Prin intermediul lui sunt disponibile trei automobile - VW Passat, Seat Ibiza şi Skoda Octavia Combi. „Am avut peste 150.000 de useri unici deja din mai şi am vândut două maşini. Am lansat pentru a vedea reacţia clienţilor. Acum urmează o extin­dere a proiectului cu mai multe maşini în ofertă. Desigur, nu cred că în viitor toate maşinile se vor vinde online, majoritatea se vor vinde tot în showroomuri, dar sunt clienţi care caută acest confort online“, explică directorul Porsche Finance Group. Vânzarea propriu-zisă nu se poate face online, dar se lucrează la asta, şi va urma semnătura digitală.

În ceea ce priveşte trendul economic, directorul Porsche Finance spune că avansul economic înregistrat de România în primul trimestru s-a văzut atât în piaţa auto, cât şi la nivelul finanţărilor, acestea din urmă subliniind şi încrederea clienţilor în economia locală.

„Macroeconomic, România arată foarte bine, cu cea mai mare creştere economică din UE, de 5,7%, iar acest lucru se reflectă în piaţa auto, care creşte cu 15%. Acelaşi impact îl regăsim şi pe piaţa finanţărilor şi asigurărilor auto. Per total, toate liniile noastre de business au crescut cu 24% în prima jumătate a acestui an, creştem în finanţări, asigurări, servicii de mobilitate. Procentul este mai mare decât creşterea vânzărilor Porsche România, deoarece noi creştem mai mult decât piaţa auto şi vânzările de maşini ale importatorului.“

Când vine vorba de finanţarea maşinilor, compania a crescut cu 33%, la asigurări auto de tip CASCO a urcat cu 29%, RCA cu 19%, la servicii de mobilitate a urcat cu 3%, iar cu noile pachete de mobilitate pe care le oferă va urca şi mai mult, a explicat David Gedlicka. El a spus că oferta Porsche Finance va fi completată în acest an şi de pachete de mentenanţă pentru maşini, atât pentru flote mari, cât şi pentru IMM-uri cu flote mai mici sau clienţi individuali.

„Venim inclusiv cu management de anvelope, asistenţă rutieră. Vedem un trend din partea clienţilor de retail, mai ales din partea IMM-urilor, o trecere de la leasingul financiar la cel operaţional, motiv pentru care anul acesta am punctat o creştere de 92% a numărului de contracte de leasing operaţional şi am ajuns la un total de 6.000 de contracte, la finanţare avem 35.000 de contracte în derulare iar întreg portofoliul, cu asigurări, servicii de mobilitate, avem peste 100.000 de contracte“, a spus directorul Porshe Finance. În plus, el spune că persoanele fizice au început să revină în showroomuri şi să contracteze împrumuturi, iar pe acestea am avut o creştere de 80% în primele şase luni ale acestui an. „La Porsche Bank avem peste 9.000 de contracte în derulare în portofoliu“.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.07.2017

 
Cuvinte cheie:
piata auto
, Masina pe abonament
, David Gedlicka
, Porsche Finance
, automobile
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide