Companii

Preşedinţia României a cerut un avion pentru un zbor la Bruxelles. TAROM a refuzat. Care a fost motivul?

Preşedinţia României a cerut un avion pentru un zbor...

Autor: Emil Popescu

16.06.2015, 17:39 3343

"După primirea mesajului de la Administraţia Prezidenţială, prin care era solicitată o aeronavă de minimum 70 de locuri pentru operarea unei curse oficiale cu destinaţia Bruxelles, în perioada 25-26 iunie, s-a analizat disponibilitatea şi s-a ajuns la concluzia că nu dispunem de aeronavă pentru zborul special OTP-BRU-OTP din 25-26 iunie 2015, deoarece acest lucru ar fi presupus să anulăm sau să întârziem curse regulate şi charter. În plus, compania ar fi trebuit să plătească despăgubiri către pasagerii acestor curse anulate/întârziate", arată operatorul aerian de stat, într-un comunicat transmis marţi după-amiază agenţiei MEDIAFAX.

TAROM menţionează că în perioada de vară programul de curse regulate şi charter foloseşte la maxim capacitatea de transport a companiei şi orice solicitare nouă implică pierderi financiare dacă este modificat programul operaţional planificat.

Compania arată că în decursul colaborării dintre TAROM şi Administraţia Prezidenţială au fost găsite întotdeauna soluţii pentru operarea curselor speciale solicitate de instituţie şi că recent operatorul a asigurat deplasarea preşedintelui Klaus Iohannis în vizita oficială din Croaţia.

"Ne dorim să rămânem partenerul tradiţional al Administraţiei Prezidenţiale şi ne vom strădui să răspundem favorabil, ca întotdeauna, solicitărilor Administraţiei Prezidenţiale", mai arată TAROM.

TAROM a fost înfiinţată în 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Compania operează destinaţii proprii şi deservite de parteneri, cu o flotă care cuprinde 24 de aeronave Airbus, Boeing şi ATR.

Anul trecut, compania a avut pierderi de 119 milioane de lei, în scădere cu 8% faţă de 2013, iar pentru 2015 estimează un rezultat negativ de 8 milioane de lei.

Guvernul a început negocierile cu mai multe companii, printre care Turkish Airlines, pentru vânzarea unui pachet de acţiuni la TAROM, iar statul va păstra 51% din titluri dacă investitorul va fi din afara UE sau va ceda majoritatea dacă proprietarul va fi o companie europeană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO