Companii

Primul galop după patru ani: Afacerile Bunge din România au sărit de 370 mil. euro, plus 30%

Primul galop după patru ani: Afacerile Bunge din...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.07.2018, 00:04 648
Compania Bunge România, prin care gigantul american cu acelaşi nume îşi operează activităţile de producţie de ulei, a terminat anul trecut cu afaceri de 1,7 miliarde de lei (circa 378 mil. euro), în creştere cu 30% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Aceasta este prima creştere semnificativă a businessului Bunge în România, după patru ani în care nivelul afacerilor a fost relativ constant pe o piaţă unde cei mai mari jucători au la rândul lor variaţii mici de business. Pierderile companiei s-au accentuat însă, de la circa 80 de milioane de lei în 2016 la peste 107 milioane de lei (23 mil. euro) anul trecut. Bunge, cu branduri precum Floriol şi Unisol, este liderul pieţei uleiurilor vegetale după cifra de afaceri. Următorii jucători sunt Expur (cu brandul Untdelemn de la Bunica), Prutul, Ardealul sau Argus. Totuşi, Bunge şi Expur contro­lează aproape o treime din totalul pieţei de ulei. Alţi jucători redutabili sunt mărcile private ale retailerilor, care apar tot mai des în statisticile privind cel mai bine vândute branduri de profil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO