Companii

PRO TV, afaceri de 35 mil. dolari in trim. I

29.04.2009, 18:03 31

Compania PRO TV, care detine posturile de televiziune PRO TV, Acasa, PRO TV International, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania, a inregistrat in primul trimestru o cifra de afaceri de 35,69 mil. dolari, in scadere cu 38% fata de aceeasi perioada din 2008, din cauza conditiilor extrem de dificile din economie, care au avut un impact puternic si asupra pietei de publicitate.

Profitul operational (EBITDA) al companiei PRO TV a fost de 7,15 mil. dolari in aceasta perioada, fata de 23,38 mil. dolari in primele trei luni ale anului trecut.
"In piata din Romania, criza financiara a avut un impact semnificativ asupra tuturor businessurilor si, prin urmare, si asupra businessului de televiziune. Desi primele semne ale crizei s-au vazut inca din trimestrul 4, strategia in acest teritoriu a fost sa continuam investitiile in programele driver ale tuturor canalelor si in marketing. Aceasta strategie ne-a crescut market share-ul in comparatie cu primul trimestru din 2008. Diferentele de curs valutar de la moneda locala, la dolar, au avut si ele un impact mai mult decat important asupra rezultatului financiar, afectandu-ne negativ cu un procent de 37%. Chiar si in aceste conditii, PRO TV International si Sport.ro si-au depasit performantele financiare in comparatie cu primul trimestru al anului trecut, iar compania PRO TV SA pare a fi singurul business de televiziune din Romania care a inregistrat profit in primele 3 luni ale acestui an" , a declarat Maria Apostol, PR Director al grupului PRO TV .
 Compania PRO TV face parte din grupul american Central European Media Enterprises (CME), care si-a anuntat ieri rezultatele financiare pentru primul trimestru. CME a inregistrat o cifra de afaceri de 141,22 mil. dolari, fata de 223,02 mil. dolari in trimestrul I din 2008. Profitul operational al grupului a fost de 15,47 mil. dolari, comparativ cu 65,47 mil. dolari in primele trei luni ale anului trecut.
"Primul trimestru din 2009 a fost cel mai greu din activitatea noastra pe toate pietele pe care suntem prezenti. Am prevazut aceasta tendinta si am administrat vanzarile si costurile astfel incat sa limitam impactul declinului cheltuielilor pentru publicitate", a declarat Adrian Sarbu, presedinte si Chief Operating Officer al CME.
"Pozitia noastra de lider ramane puternica, iar cota pe care o detinem in publicitate a crescut pe pietele-cheie. Prioritatea noastra pentru acest trimestru, lichiditatea, a fost rezolvata cu succes. Time Warner a decis sa investeasca 241,5 milioane de dolari in CME. Vad acest lucru ca pe un semnal de incredere in pietele, oamenii si strategia noastra", a mai spus Sarbu.
Acum o luna, Time Warner, cel mai puternic grup de media din lume, a cumparat printr-o majorare de capital 31% din CME. Compania CME este controlata de omul de afaceri american Ronald Lauder, care acum 15 ani a inceput dezvoltarea unui grup de televiziune in fostele tari comuniste din Europa Centrala si de Est. CME mai detine posturi de televiziune in Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, Ucraina si Bulgaria. Cehia si Romania sunt cele mai importante piete pentru CME, care anul trecut a avut venituri de un miliard de dolari.
Adrian Sarbu, presedinte si COO al intregului grup CME, este proprietarul MediaPro, din care face parte si Ziarul Financiar.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO