Producătorii români de materiale de construcţii precum Cemacon sau grupul Fabryo-Atlas au ales să-şi concentreze distribuţia pe piaţa locală, în condiţiile în care, spun ei, clienţii români au mai multă încredere în produsele locale care au instrucţiunile sau eticheta în limba română şi vin cu o infrastructură de suport post-vânzare.
„Strategia noastră include deocamdată vânzarea în piaţa internă, cu atât mai mult cu cât ne confruntăm cu atingerea capacităţii maxime de producţie. Ne concentrăm pe eficientizarea comercială pe piaţa din România, mai ales că exportul în ţările vecine, în acest context geopolitic, nu ar asigura o profitabilitate mai mare. Vom rămâne la piaţa internă deocamdată”, spune Liviu Stoleru, directorul general Cemacon, producător de cărămizi.
Pe piaţa de materiale de finisaje pentru construcţii (finisaje decorative, hidroizolaţii, finisaje pentru structuri şi termoizolaţie), peste 90% din consum este produs şi achiziţionat de pe piaţa locală.