Companii

Producatorul de ciocolata Heidi: Deprecierea leului ne-a deschis noi piete de export, Rusia si Germania

29.07.2009, 00:00 906

Deprecierea leului fata de euro a adus companiei Heidi Chocolat oportunitati de a ataca noi piete externe cu produsele fabricate in comuna Pantelimon de langa Bucuresti. Producatorul exporta deja in 12 tari si vrea sa atace in curand doua piete gigant, Germania si Rusia.

"Datorita deprecierii leului fata de euro produsele noastre sunt mai ieftine decat cele ale competitorilor care calculeaza costurile productiei in euro si astfel putem ataca noi piete externe. In zece zile vom fi pe piata din Rusia, in august planificam sa demaram exporturile in Germania", spune Erwin Vondenhoff, directorul general al Heidi Chocolat, companie detinuta de grupul elvetian Laderach.

Compania a mizat puternic pe exporturi in ultimii ani, pietele externe fiind atacate in special prin intermediul marilor lanturi de magazine.

Tinta este ca pana in 2011 exporturile sa ajunga la o pondere de 20-30% din cifra de afaceri Heidi Chocolat, fata de 8% cat reprezentau anul trecut. Alte piete noi pe care producatorul a intrat recent sunt Polonia, Franta si Serbia.

Compania estimeaza ca pana la finele anului exporturile vor ajunge la o pondere de 13-14% din vanzarile totale.

Anul trecut, Heidi a avut afaceri de 12,2 mil. euro, fiind al 4-lea mare producator local de ciocolata, dupa Kraft Foods, Cadbury si Supreme Chocolat. Prognozele pentru acest an indica o crestere a cifrei de afaceri de 17-18% fata de valoarea din 2008.

 

Au riscat prin lansari noi

Vondenhoff mizeaza in acest an si pe lipsa lansarilor de produse pe piata, pe fondul reticentei companiilor de a testa reactia consumatorilor intr-o perioada economica dificila. Compania a lansat in luna mai, adica la inceputul sezonului cu cele mai slabe vanzari de dulciuri, o gama de tablete de ciocolata cu fructe.

"Intr-adevar, am avut nevoie de curaj pentru a face aceste lansari. Unii ne-au sfatuit sa mergem inainte, altii ne-au spus ca nu ar fi bine sa facem acest lucru. Dar ne-am asumat acest risc, iar pana acum vanzarile merg bine : am vandut peste 500.000 de produse in 6-7 saptamani, atat in Romania cat si in alte 4-5 tari si ne-am indeplinit deja targetul pentru intregul an", sustine directorul Heidi.

 

Incep pregatirile pentru Craciun

Heidi a demarat productia de Mosi Craciun de ciocolata inca de la jumatatea lunii iulie, pentru a pregati stocuri suficiente pentru sezonul cu varf de vanzari.

In fabrica din comuna Pantelimon lucreaza in prezent 110 persoane din cei 300 de angajati cat are in total compania elvetiana in Romania.

"Din august vom angaja inca 20 de persoane pentru a creste productia destinata sarbatorilor de iarna", precizeaza Vondenhoff.

Productia de ciocolata este o afacere sezoniera, circa 65% din vanzarile anuale ale Heidi realizandu-se in 5 luni, in intervalul august-decembrie. In prezent, cea mai mare pondere in afacerile Heidi Chocolat, de 50%, este detinuta de vanzarile de tablete din ciocolata. Pe piata locala de profil, estimata la 200-250 mil. euro, segmentul tabletelor a fost anul trecut mai putin dinamic decat pralinele sau batoanele. Cu toate acestea, tabletele inca domina piata, avand o pondere in valoare de circa 60%, conform datelor din piata. Cei mai mari jucatori pe piata de profil, dupa valoarea afacerilor, sunt companii care au mizat inca de la inceput pe segmentul mediu al tabletelor, precum Kraft Foods, Cadbury (fosta Kandia-Excelent) sau Supreme Chocolat. 

Vondenhoff estimeaza ca Heidi detine in prezent 5-6% din piata locala a ciocolatei si circa o treime din segmentul premium, acesta fiind singurul segment pe care activeaza in acest moment.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO