Companii

Producatorul de tigarete JTI a tras linie la vanzari de aproape 440 de milioane de euro

Producatorul de tigarete JTI a tras linie la vanzari de aproape 440 de milioane de euro
01.02.2009, 19:33 42

Producatorul de tigarete Japan Tobacco International Romania, unul dintre primii cinci jucatori din industria locala a bunurilor de larg consum, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri estimata de 437,5 milioane de euro, in crestere cu circa 25% in lei fata de anul precedent, atat pe fondul cresterii preturilor, cat si al majorarii volumelor.

"Cresterea accizelor cu aproximativ
22-25% pe an conduce automat la cresterea preturilor cu 30% pe an, avand impact diferentiat asupra segmentelor de pret. In comparatie cu anul 2007, vanzarile noastre au inregistrat un trend crescator", a spus Gilda Lazar, corporate affairs and communications director al JTI Romania.
Lazar a precizat ca volumele vandute pe piata locala au inregistrat anul trecut un avans de 11%, citand datele furnizate de agentia de cercetare AC Nielsen.
Din portofoliul JTI cele mai mari ritmuri de crestere au fost inregistrate de Winston, precum si de Camel, care a luat un avans de 20% fata de 2007. "In sectoarele inferioare ale pietei, Monte Carlo, Winchester si Ronson au obtinut, de asemenea, performante", a mai spus Lazar.
Desi criza financiara determina in anumite sectoare orientarea catre produse mai ieftine, pe piata tigaretelor situatia va fi diferita, potrivit reprezentantilor JTI. Totodata, aceasta piata este mai putin expusa la criza comparativ cu alte bunuri de larg consum.
"Paradoxal, estimam o scadere a volumelor de vanzari in segmentele din partea inferioara a pietei, in timp ce vanzarile de tigarete din segmentele premium si prestige vor continua sa creasca", a spus Lazar, afirmand ca acciza a determinat cresteri mai mari de preturi in segmentele inferioare ale pietei. In acest context, ne asteptam la cresterea contrabandei cu produse provenite din Moldova si Ucraina unde preturile sunt de 5-6 ori mai mici", a adaugat reprezentantul JTI. JTI imparte alaturi de Brtish American Tobacco si Philip Morris o piata de circa 2,5 miliarde de euro. Preturile la tutun urmau sa fie majorate in acest an cu circa 30%, ca urmare a cresterii accizei de la 50 la 61,2 euro pe mia de tigarete. Guvernul a luat insa in calcul, potrivit agentiei de stiri Mediafax, majorarea accizei in acest an la nivelul la care ar urma sa ajunga in 2010.
"O escaladare a accizei in sensul declaratiei mentionate mai sus, in afara Codului fiscal actual, ar insemna majorari de preturi de circa 50%, scaderi ale vanzarilor legale cu aproape 20%, concomitent cu cresterea contrabandei la 30% din piata legala de tigarete, care s-ar transpune in diminuarea veniturilor statului cu peste 700 milioane euro anual", a mai spus Gilda Lazar.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO