Companii

Producătorul magiunului de prune de Topoloveni speră la vânzări de 4,6 mil. lei. „Exporturile vor fi 20% din afaceri“

Bibiana Stanciulov, acţionar al Sonimpex Topoloveni: Diferenţa de preţ o reprezintă taxele şi adaosul retailerului. Noi nu avem posibilitatea să negociem preţurile. Avem un contract pe care dacă îl semnezi, bine, dacă nu, mai sunt alţii la coadă

Bibiana Stanciulov, acţionar al Sonimpex Topoloveni: Diferenţa de preţ o reprezintă taxele şi adaosul retailerului. Noi nu avem posibilitatea să negociem preţurile. Avem un contract pe care dacă îl semnezi, bine, dacă nu, mai sunt alţii la coadă

Autor: Roana Rotaru

11.09.2017, 00:06 1061

Sonimpex Topoloveni, producă­torul maginului de prune de Topoloveni, o companie deţinută de antreprenoarea Bibiana Stanciulov, speră la o creştere de 20% a cifrei de afaceri în 2017, ajungând astfel vânzări de 4,6 mil. lei (1 mil. euro) anul acesta.

Cu toate acestea, Sonimpex Topoloveni este departe de vânzările din 2008, ultimul an de boom economic, când cifra de afaceri depăşea 12,5 mil. lei (2,7 mil. euro).

„Anul acesta mizăm cu pe o creştere de minimum 15% pe intern, fără să ne raportăm la export. Dacă ne ra­portăm şi la ex­port, creşterea poa­­te fi de 20%-25%.

A­­ceastă creş­­­­­­­tere se dato­rează lan­sării u­nor noi produ­se, cum ar fi  dulceaţa de caise, dar şi găsirii de noi parteneri la export. Anul acesta estimez că exporturile vor reprezenta circa 20% din cifra de afaceri“, a declarat pentru ZF Bibiana Stanciulov.

Compania deţine o fabrică de prelucrare şi conservare a fructelor şi legumelor în Topoloveni, judeţul Argeş, cu o capacitate de producţie de 1.000 de tone de produse conservate, o fabrică în care 30 de angajaţi produc magiun, dulceţuri, zacuscă şi pastă de roşii.

„Vindem către toţi retailerii, mai puţin Lidl şi Cora. Cu retailerul Cora am avut probleme încă de la început pentru că ne-au impus ca, în condiţiile în care se termină produsele de la raft, să plătesc taxa de raft, chiar dacă vine altcineva cu alte produse.“

Retailerul Cora spune însă că a renunţat la colaborarea cu Sonimpex Topoloveni încă din anul 2012, când reprezentanţii companiei au cerut mărirea preţului de achiziţie.

„În realitate, Cora a încetat orice raport juridic cu Sonimpex Topoloveni încă din anul 2012, iar produsele companiei nu mai sunt comercializate în hipermarketurile noastre încă de atunci. Motivul pentru care am decis încetarea colaborării a fost majorarea nejustificată a preţurilor de către Sonimpex Topoloveni. Unele produse au avut o creştere de preţ de aproximativ 122%, în condiţiile în care preţurile materiilor prime nu au crescut proporţional“, au  spus  reprezentanţii Cora, explicând că nu poate fi vorba despre perceperea unei taxe la raft, având în vedere că produsele Sonimpex Topoloveni nu se mai regăsesc pe rafturile magazinului Cora de mai bine de patru ani.

În cele două magazine proprii din Bucureşti şi în magazinul online al Sonimpex Topoloveni, un borcan de ma­giun de prune de Topoloveni de

350 de grame se vinde cu 11 lei, cu 6,20 lei mai ieftin decât pe raftul retailerilor. Spre exemplu, în magazinele online ale retilerilor Mega Image şi Carrefour acelaşi borcan de magiun de prune de Topoloveni costă 17,2 lei. „Diferenţa de preţ o reprezintă taxele şi adaosul retailerului.“

„Noi nu avem posibilitatea să negociem preţurile. Avem un contract pe care dacă îl semnezi, bine, dacă nu, mai sunt alţii la coadă.“

 Retailerii Mega Image şi Carrefour nu au dorit să explice pentru ZF ce reprezintă diferenţa de preţ de 6,2 lei, cât este preţul de achiziţie şi adosul comercial. „Nu  putem comunica informaţii specifice privind marjele sau preţurile de achiziţie de la furnizori“, au spus reprezentanţii Mega Image.

Sonimpex Topoloveni a produs anul trecut în jur de 150 de tone de produs finit, ceea ce reprezintă echivalentul a 5.000-6.000 de borcane de magiun, dulceaţă, zacuscă sau pastă de roşii, potrivit reprezentantei companiei.

Principalii competitori ai Sonimpex Topoloveni sunt companiile producătoare de conserve din fructe şi legume prezente în reţelele de retail modern, precum Rârureni, Mib Prodcom (marca Arovit), Contec Foods (marca Olympia), Mandy Foods şi altele. Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor  este o industrie de peste 1,8 mld. lei,  care în 2015 număra 467 de companii, conform celor mai recente date publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor.

 

Expl. foto:

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO