Companii

Producătorul Olympus: Reducerea TVA a impulsionat puternic consumul de lactate, în special cel de brânzeturi

Producătorul Olympus: Reducerea TVA a impulsionat...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.06.2017, 00:04 321
Athanasios Giannousis, director comercial al producătorului grec de lactate Olympus în România, a observat o creştere a consumului de lactate odată cu scăderea TVA la alimente de la 24% la 9%. „În ultimii ani, am observat o modificare în tendinţele de consum ale românilor. Ei sunt mai atenţi la ceea ce cumpără, la calitatea produselor pe care le aleg, iar reducerea TVA a impulsionat puternic consumul de lactate, în special pe sectorul brânzeturilor”, a spus managerul pentru ZF. Un român consumă în medie anual circa 250 de litri de lapte şi produse din lapte, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Industria lactatelor a fost puternic afectată de criza economică, astfel că sectorul a pierdut peste 100 de fabrici, în timp ce mai mult de 4.000 de oameni care lucrau în acest domeniu şi-au pierdut locurile de muncă. Acest lucru s-a văzut şi în evoluţia consumului, care a scăzut cu peste 10% în criză. Odată cu scăderea TVA la alimente, marii producători au spus că au văzut o revenire a consumului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO