Companii

Producătorul pastelor Hutton aşteaptă o creştere de 20%

Producătorul pastelor Hutton aşteaptă o creştere de 20%

Piaţa pastelor făinoase a crescut mult în ultimii ani, românii trecând de la tradiţionalii tăiţei la paste italieneşti precum celebrele spaghetti. Pe această piaţă concurează companii cu afaceri de zeci de milioane de euro. Foto Shutterstock

Autor: Mădălina Dediu Panaete

07.02.2013, 00:06 838

Hutton, un producător de paste făinoase din Satu Mare cu capital integral românesc, aşteaptă un avans de 20% a afacerilor anul acesta, până la aproximativ 10 mil. lei, pe fondul extinderii capacităţii de producţie a fabricii şi lansării de noi produse.

Anul trecut compania, care livrează pastele în judeţul Satu Mare şi alte 11 judeţe din vestul şi centrul ţării, a avut un rulaj de 8,3 mil. lei ( 1,8 mil. euro), în creştere cu 7%.

Compania deţine o unitate de producţie a pastelor în oraşul Satu Mare, iar anul trecut a investit 4,7 mil. euro în construirea unei noi hale de producţie şi în dezvoltarea unei linii continue de fabricare a pastelor lungi care are o capacitate de 600 kg pe oră. De asemenea, investiţia a mai vizat construcţia unei linii de ambalare a produselor, silozuri interioare pentru făină care au o capacitate de stocare de 150 de tone şi o linie de spargere şi dozare a ouălor.

Odată cu această investiţie, Hutton a intrat pe segmentul pastelor lungi, portofoliul companiei incluzând 22 de forme de paste.

Pe lângă linia de producţie a pastelor lungi inaugurată anul trecut fabrica mai are şi două linii de producţie pentru paste scurte şi speciale, capacitatea lor fiind de 550 kg pe oră.

Înainte de a creşte capacitatea de producţie, în fabrică lucrau 35 de angajaţi, iar odată cu investiţia în fabrică numărul acestora a crescut la 40, potrivit informaţiilor oferite de companie.

Piaţa pastelor făinoase a crescut mult în ultimii ani, românii trecând de la tradiţionalii tăiţei la paste italieneşti precum celebrele spaghetti. Pe această piaţă concurează companii cu afaceri de zeci de milioane de euro. Cei mai importanţi jucători sunt Pambac, cu afaceri de 37 mil. euro anul trecut, Băneasa, care are în portofoliu produsele cu acelaşi nume, Pangram, care produce marca MonteBanato, Titan şi Arnos, deţinut de producătorul de băuturi necarbonatate Tymbark.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO