Companii

Producătorul taiwanez de biciclete pliabile Tern: Ţările se întorc la biciclete ca mijloc de transport pe măsură ce se dezvoltă

Producătorul taiwanez de biciclete pliabile Tern:...

Autor: Ioana Nita

18.11.2014, 15:01 1469

Bicicleta este cel mai „ieftin” mijloc de transport, fiind astfel cea mai folosită modalitate de deplasare în ţările aflate în curs de dezvoltare, dar odată cu evoluţia economică a ţărilor, interesul pentru biciclete nu dispare, acestea schimbându-şi doar utilitatea - fiind utilizate pentru activităţi recreative, sau devenind din nou un mijloc de transport preferat în aglomeraţia marilor oraşe.

“În general, în ţările care se află în curs de dezvoltare, bicicletele sunt principalul mijloc de transport, iar pe măsură ce oamenii încep să câştige mai mulţi bani, aceştia îşi cumpără maşini. Dar pe măsură ce ţările ajung la un nivel ridicat de dezvoltare, bicicletele încep să fie folosite în activităţi de recreere, şi din nou ca mijloc de transport pentru persoanele cu venituri medii şi peste medie”, a declarat Joshua Hon, vicepreşedintele producătorului taiwanez de biciclete pliabile Tern, în cadrul unei întâlniri cu presa din Europa, organizată de Consiliul pentru dezvoltarea comerţului exterior din Taiwan (TAITRA).

Compania Tern, înfiinţată în 2011, este specializată în fabricarea bicicletelor pliabile pentru oraş, astfel încât utilizatorii să poată combina mersul pe bicicletă cu mijloacele de transport în común. Preţul unei biciclete Tern variază între 400 şi 5.000 de euro, compania producând anual circa 70.000 de unităţi distribuite în peste 64 de ţări.

În România, producătorul taiwanez de bicicleta pliabile vinde între 100 şi 200 de unităţi pe ani prin intermediul magazinelor de specialitate care importă produsele de la distribuitorii din Europa. Pentru distribuţia în ţările europene, compania produce circa 10.000-15.000 de bicicleta la o fabrică din Cehia. Pentru Tern, cele mai mari pieţe din Europa sunt ţările vestice, precum Germania unde se vând anual circa 2.000 de biciclete pliabile Tern, dar şi Italia, unde livrările ating acelaşi nivel.

Bicicletele au devenit în ţările din Europa, mai ales în partea de vest, unul dintre mijloacele de transport tot mai utilizate în mediul urban, ca o alternativă la automobile, dat fiind că în marile oraşe europene traficul a devenit din ce în ce mai aglomerat, iar locurile de parcare sunt în general greu de găsit.

În general, vânzările de biciclete din Europa de Centrală şi de Est sunt mai scăzute decât în vestul şi sudul continentului din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile – sezonul rece durează aproape şase luni, iar în unele zone poate ninge chiar până în luna mai.

Piaţa de biciclete pliabile, o nişă încă în România

În România, bicicletele au început să fie preferate pentru transport sau activităţi recreative abia în ultimii ani, vânzările ajungând anual la 380.000 de bucăţi la o populaţie de 19,5 milioane de locuitori. Producţia anuală locală de biciclete se ridică la 450.000 de biciclete, respectiv 4% din totalul producţiei UE – piaţă dominată de economiile dezvoltate din Vest, Germania şi Italia, care au împreună o cotă de piaţă de aproape 40%

“Vedem un potenţial de creştere pe piaţa din România. Vrem să creştem cu 20-30% vânzările anuale din România”, a precizat vicepreşedintele Tern.

“Aproape în toate ţările preţul benzinei tot creşte, iar guvernele vor încearca să găsească metode alternative pentru transportul public şi variante în care să combine mai multe mijloace de transport în comun - autobuze, trenuri, etc. Iar eu cred că produsul nostru se pliază cu această strategie”, a completat el.

În ţările din vestul Europei, oamenii care locuiesc în cartierele de la marginea oraşelor au de parcurs distanţe mai mari pentru a ajunge la serviciu sau în centrul oraşelor. Astfel, ei merg spre exemplu de acasă până la staţia de metrou cu bicicleta pe care o pliază apoi pentru a putea circula cu mijloacele de transport în comun. De asemenea, există şi varianta în carea ceştia merg cu maşină până la o parcare amenajată din suburbiile oraşului, iar apoi folosesc bicicleta pentru a ajunge în centru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO