Companii

Producătorul Tymbark a avut afaceri în stagnare în primul semestru, când s-a axat pe promoţii în magazine

Producătorul Tymbark a avut afaceri în stagnare în primul semestru, când s-a axat pe promoţii în magazine

Autor: Mihaela Popescu

06.09.2010, 23:49 236

Compania poloneză Tymbark Maspex, cel mai mare producător denectaruri de pe piaţa locală, a raportat pe semestrul întâi alanului afaceri în stagnare la nivelul celor înregistrate în primeleşase luni din 2009.
Vânzările în această perioadă pot fi estimate astfel la 28 mil.euro, valoare raportată pe S1 din 2009.

Reprezentanţii companiei au precizat că brandul La Festa, care aadus producătorului primul loc pe piaţa de cappuccino instant ("laplic"), a avut cea mai mare creştere a vânzărilor în pri­majumătate din an.
"În această perioadă ne-am con­cen­trat pe acţiuni de trademarketing, con­sumatorul final fiind sensibil la astfel deactivităţi. Aceste promoţii, pre­cum oferirea de gratuităţi saupa­chete promoţionale, au generat redu­ceri, preţul produsului laraft devenind mai atractiv în acest mod", a declarat KrzysztofGrabowski, directorul general Tymbark Maspex România.
Toţi jucătorii mari din piaţa bău­turilor non-alcoolice au mizat înacest an pe promoţii pentru a-şi menţine vân­ză­rile la volumelerealizate în 2009, în condiţiile declinului consumului.
"Consumatorul este atent în con-tinuare la promoţiile desfăşurateîn ma­gazine", a mai spus Grabowski, care esti­mează că majorareaTVA şi redu­ce­rea salariilor bugetarilor cu 25% vor fi resimţiteîn acest an pe toate segmen­te­le pieţei alimentare din cauzaefectului de contracţie a con­sumului.

Compania poloneză a raportat anterior un avans de 12% al vânzărilorde sucuri pe primul trimestru din an, comparativ cu aceeaşiperioadă din 2009, pus pe seama intensificării pro­mo­ţiilor înmagazine.
Tymbark Maspex s-a numărat prin­tre cei mai dinamici jucători dinpiaţa băuturilor non-alcoolice în ultimii doi ani. În aceastăperioadă, producătorul a lan­sat două branduri pe segmentul de nişăal sucurilor pentru copii şi s-a extins pe categorii noi cubrandurile Tymbark şi La Festa.

Investiţiile în extinderea por­tofo­liu­lui au venit dupăfinalizarea con­struc­ţiei celei de-a doua fabrici de sucuri acom­paniei din Vălenii de Munte (ju­de­ţul Prahova) în 2009.
Producătorul are în plan extinderea pro­iectului de 30 mil. europrin con­struc­ţia unei unităţi de procesare a fruc­telor şilegumelor lângă noua fabrică prin accesarea de fondurieuropene.
"Proiectul este în desfăşurare, iar în acest moment este în etapade eva­luare", a mai spus Grabowski.
Compania, cu afaceri de 54 mil. euro în 2009, planifică investiţiitotale de 4,5 mil. euro în această unitate.
Grupul polonez Maspex deţine în România şi pastele Arnos, însăafacerile Tymbark Maspex cumulează doar rulajele realizate dedivizia de sucuri şi de băuturi instant La Festa.
Compania a avut anul trecut afaceri de 54 mil. euro, în scădere cucirca 7% faţă de 2008. În moneda locală, aface­rile s-au majorat cu7% în intervalul menţionat.
La rândul său, producătorul Arnos a raportat pe 2009 afaceri de 3,2mil. euro (13,4 mil. lei), în scădere cu circa 25% faţă de anulanterior, potrivit date­lor de la Registrul Comerţului.
Pe piaţa sucurilor naturale din fruc­te, estimată la câteva sute demilioane de euro, cei mai mari competitori ai Tymbark suntîmbuteliatorii Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas şi Parma­lat -producătorul sucurilor Santal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO