Companii

Producătorul Untdelemn de la Bunica revine pe pierderi şi invocă scăderea consumului şi a numărului de locuitori

Producătorul Untdelemn de la Bunica revine pe pierderi...

Autor: Simona Tatu

13.07.2017, 00:06 756
Compania Expur, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa uleiurilor vegetale, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,1 mld. lei (246 de milioane de euro), nivel asemănător cu cel din 2015. Mai mult, producătorului uleiului Untdelemn de la Bunica a intrat anul trecut din nou pe pierderi, după un singur an pe plus, cu profit net de 15 mil. lei în 2015. Anul trecut Expur a obţinut pierderi de 32,8 milioane de lei (7 milioane de euro), mai mari decât cele din 2014, dar sub nivelul din 2013. În cei trei ani compania cu acţionariat francez a adunat pierderi de 90 mil. lei. Compania explică rezultatele prin faptul că local contextul economic a fost dificil. „Scăderea preţului la petrol, nivelul redus al consumului, precum şi scăderea numărului de locuitori din România au reprezentat obstacole pentru dezvoltarea activităţilor locale“, conform datelor publicate pe site-ul propriu. Pe piaţa de uleiuri, Expur se bate cu compania Bunge România, care se află pe prima poziţie în top, cu o cifră de afaceri de 1.319 milioane de lei. Cele două ocupă circa o treime din piaţa totală de uleiuri, cu branduri precum Floriol şi Unisol în cazul Bunge şi Untdelemn de la Bunica în cazul Expur. Expur deţine brandul Untdelemn de la Bunica, care ocupă prima poziţie în top cinci al celor mai cumpărate produse din gama uleiurilor şi grăsimi, având o cotă de piaţă de 7,5%, potrivt celor mai recente date ale ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO