Produsele „made in Romania“ sunt tot mai prezente pe rafturile supermarketurilor în condiţiile în care retailerii au înţeles preferinţa românilor de a consuma produse autohtone şi au început să colecteze fructe şi alte produse agricole de la mici producători agricoli locali. Spre exemplu, familia Burtea din Gorj, care cultivă zmeură şi mure pe o suprafaţă de cinci hectare, şi-a vândut o parte din producţiile de anul trecut în Carrefour Târgu-Jiu, un parteneriat pe care vrea să-l continue şi în 2017, pentru că, spune producătorul, reprezentanţii Carrefour sunt deschişi, ba chiar se mândresc să colaboreze cu producători agricoli locali. Un alt producător agricol care livrează în supermarket este Viorel Cigărean, care deţine o livadă de 4,5 hectare în judeţul Dâmboviţa şi care a livrat anul trecut 50 de tone de mere către Lidl. Pe de altă parte, micii gospodari care întreţin o familie de pe urma cultivării legumelor preferă să vândă în pieţe, cum este şi cazul legumicultorului Dumitru Zaharia din Vidra, judeţul Ilfov, care spune că nu vinde retailerilor pentru că nu are producţii suficient de mari pentru a onora comenzile şi pentru că supermarketurile cer ca toată marfa să arate la fel, ceea ce nu se întâmplă întotdeauna în cazul legumelor cultivate de el. Retailerii s-au aliniat cerinţelor pieţei, pariind pe produsele made în România şi sub presiunea controversatei legi 51%, chiar dacă deocamdată măsura care obligă retailerii să expună la raft cel puţin 51% din produsele agroalimentare româneşti nu se aplică.