Companii

Produsele „made in Romania“ câştigă teren: Micii producători trimit în rafturile marilor reţele zmeură, mure, mere sau lactate

Produsele „made in Romania“ câştigă teren: Micii...

Autor: Roana Rotaru

21.07.2017, 00:04 343

Produsele „made in Romania“ sunt tot mai prezente pe rafturile su­permarketurilor în condiţiile în care re­tailerii au înţeles preferinţa românilor de a consuma produse autohtone şi au în­­­ceput să colecteze fructe şi alte pro­duse agricole de la mici producători a­gri­coli locali. Spre exemplu, familia Burtea din Gorj, care cultivă zmeură şi mure pe o suprafaţă de cinci hectare, şi-a vândut o parte din producţiile de anul trecut în Carrefour Târgu-Jiu, un parteneriat pe care vrea să-l continue şi în 2017, pentru că, spune producătorul, reprezentanţii Carrefour sunt deschişi, ba chiar se mândresc să colaboreze cu producători agricoli locali. Un alt producător agricol care livrează în supermarket este Viorel Cigărean, care deţine o livadă de 4,5 hectare în judeţul Dâmboviţa şi care a livrat anul trecut 50 de tone de mere către Lidl. Pe de altă parte, micii gospodari care întreţin o familie de pe urma cultivării legumelor preferă să vândă în pieţe, cum este şi cazul legumicultorului Dumitru Zaharia din Vidra, judeţul Ilfov, care spune că nu vinde retailerilor pentru că nu are producţii suficient de mari pentru a onora comenzile şi pentru că super­marketurile cer ca toată marfa să arate la fel, ceea ce nu se în­tâm­plă întotdeauna în cazul legumelor cultivate de el. Retailerii s-au aliniat cerinţelor pieţei, pariind pe produsele made în România şi sub presiunea contro­versatei legi 51%, chiar dacă deo­camdată măsura care obligă retailerii să expună la raft cel puţin 51% din pro­du­sele agro­ali­mentare româneşti nu se aplică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO