Companii

Profilul clientului dintr-un magazin Hugo Boss: peste 25 de ani, şef de companie, venit lunar de minim 2.000 de euro

Profilul clientului dintr-un magazin Hugo Boss: peste 25 de ani, şef de companie, venit lunar de minim 2.000 de euro

Autor: Cristina Stoian

05.12.2010, 23:55 996

Compania Future Fashion International, care deţine francizabrandului de lux Hugo Boss la nivel local, va încheia anul 2010 cuo cifră de afaceri de 1,3 mil. euro, aşa cum şi-a bugetat, dar nua intrat pe profit, obiectiv pe care speră să-l atingă în 2011 cândbugetul este construit pe vânzări de 3,5 mil. euro.

Andrei Alecu, fiul lui Marian Alecu (fostul şef al McDonald'sRomânia) şi Adrian Matei, care au adus Hugo Boss în România în2009, prima dată în Constanţa şi apoi pe Calea Victoriei dinBucureşti, nu stau mult pe gânduri când vine vorba de profilulclientul care le calcă pragul şi mai ales de schimbărilecomportamentului acestuia pe timp de criză. "Targetul nostru suntpersoanele de peste 25 de ani, directori de multinaţionale sauoameni de afaceri, cu un salariu lunar de minimum 2.000 de euro",schiţează în câteva cuvinte Alecu portretul consumatorului HugoBoss.

Reprezentanţii companiei nu au precizat însă care estecheltuiala medie înregistrată într-un magazin Hugo Boss dinRomânia.

Clienţii de lux, chiar dacă apreciază o reducere de 5%-10%, nuschimbă articolele pe care le cumpără de obicei cu cele "basic",mai ieftine, chiar dacă asta înseamnă să cumpere mai rar, iarcolecţiile vechi sunt de domeniul trecutului, fie şi când preţulscade remarcabil, după cum consideră cei doi parteneri deafaceri.

"Magazinul din Bucureşti are 250 de metri pătraţi la parter şi100 de metri pătraţi la etaj, iar articolele pentru bărbaţireprezintă 60% din vânzări. După ce va trece recesiunea, balanţa vaînchina şi mai mult spre clienţii de sex masculin, cu 70% la 30%.Pe timp de criză, bărbaţii sunt mai precauţi decât femeile cândvine vorba de cumpărături", completează Adrian Matei.

La nivel internaţional, Hugo Boss se axează în special pecostumele pentru bărbaţi, iar acest lucru este vizibil şi înmagazinele din România, situaţie atipică, ţinând cont că înmajoritatea buticurilor de lux predomină îmbrăcămintea şiaccesoriile pentru femei.

Future Fashion International intenţionează ca anul viitor, înfuncţie de rezultatele pe care le va obţine, să extindă suprafaţamagazinului din Bucureşti cu circa 150 mp.

Linia sport bărbătească inspirată din golf se vinde în prezentcel mai bine. În magazinul de pe Calea Victoriei o pereche deşosete bărbăteşti costă între 40 şi 80 de lei, o fustă în jur de800 de lei, iar un costum de damă poate ajunge la 3.000 de lei.

Hugo Boss a venit prima dată în România în 2003, tot într-olocaţie de pe Calea Victoriei, dar la începutul lui 2009 companiacare administra buticul de lux Papilon Beauty Fashion a renunţat lacontract.

La un an de la ieşirea brandului de pe piaţă, Andrei Alecu şiAdrian Matei, fiul lui Ion Matei, proprietarul LeridaInternational, importatorul Bacardi şi Martini, au renegociat cugermanii de la Hugo Boss şi au readus brandul la nivel local. Chiarşi aşa, compania vede afaceri în creştere pentru 2011, până la unnivel de 3,5 mil. euro, cu jumătate de milion de euro mai puţindecât cele estimate în urmă cu un an. Tot pentru 2011 esteplanificată deschiderea unui alt butic de 180 mp în Iaşi, înproiectul comercial Palas al omului de afaceri Iulian Dascălu.Investiţia de la Iaşi era planificată iniţial pentru acest an, darinaugurarea proiectului a fost amânată pentru 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO