Companii

Proprietara unui magazin de ciocolată belgiană: Ce vindem noi într-un an se vinde în centrul Bruxelles-ului într-o după amiază

Proprietara unui magazin de ciocolată belgiană: Ce...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

23.02.2013, 08:30 6268

Mihaela Toma, proprietara unui magazin de praline belgiene din centrul Bucureştiului spune că apetitul românilor pentru ciocolată belgiană este tot mai redus în condiţiile în care preţurile sunt foarte piperate.

Magazinul cu praline Leonidas se bazează însă pe comenzile corporate, cea mai mare comandă, de 35.000 de euro venind din partea unei companii farmaceutice.

“Noi avem clienţi care vin şi cumpără trei bomboane, de obicei pensionari care nu-şi permit mai mult. Avem totodată acei consu­matori gourmet, educaţi, şi clienţi care vin şi cumpără la kilogram, dar peste 50% din vânzări sunt reprezentate de cadourile cor­porate“, spune Toma.

În România sunt şase magazine sub brandul Leonidas, dintre care cinci în Bucureşti (pe Magheru, în Pipera, pe Strada Doamnei şi încă o unitate în zona Dorobanţi, pe strada Puţul lui Zamfir) şi unul în Braşov. Mihaela Toma deţine doar o unitate în Dorobanţi şi cumpără produsele belgiene de la unul din cei doi master francizori din Capitală.

„Am încercat să cumpăr şi eu ciocolată direct de la fabrica din Belgia, dar am fost refuzată pentru că suntem o piaţă prea mică. Noi în România vindem probabil într-un an cât vinde magazinul din Grande Place din Bruxelles într-o după-amiază“, spune antreprenoarea, care are magazinul de aproape şase ani. Leonidas, care a ajuns pe piaţa din România în 2001, este unul dintre cele mai cunoscute branduri de ciocolată din Belgia şi are peste 1.200 de magazine la nivel internaţional, dintre care 350 în Belgia şi 340 în Franţa.

 

Citiţi articolul integral pe zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO