Companii

Proprietarii de pizzerii organizează târguri de joburi şi cursuri gratuite de calificare, ca să aibă pe cine angaja

Proprietarii de pizzerii organizează târguri de joburi...

Autor: Corina Mirea

21.09.2015, 00:04 1030

În ultimii ani, deficitul de candidaţi a fost principala tema din discursurile multor oameni de resurse umane, de la cei din IT, care au mai multe poziţii vacante decât ceea ce poate oferi piaţa, şi până la specialiştii din zona de producţie, care au găsit tot mai puţine motive pentru a-i convinge pe tineri să înveţe o meserie.

Relativ ferită până recent de lipsa de candidaţi, industria restaurantelor, prima opţiune pentru mulţi dintre tinerii care au nevoie de un ban în plus în timpul liceului sau al făcultăţii, a început să resimtă criza de oameni care îşi doresc un job. Prin urmare, angajatorii au ieşit la înaintare cu noi metode de a-i atrage.

„Am organizat un târg de joburi pentru a promova posturile vacante curente, însă şi posturi noi ce vor apărea ca urmare a deschiderii unor noi restaurante Pizza Hut, ca parte a planului de extindere. Există, într-adevăr, târguri externe de-a lungul anului, însă majoritatea se organizează începând cu luna octombrie, ceea ce nu ne avantaja“, spun reprezentanţii Pizza Hut, cel mai mare lanţ de pizzerii de pe plan local, după cifra de afaceri de anul trecut, care a trecut de 28 de milioane de euro. 

În perioada 16-17 septembrie Pizza Hut a organizat propriul târg de joburi, unde a prezentat cele 20 de joburi vacante în prezent în cadrul lanţului. Reprezentanţii acestuia nu au precizat câte aplicaţii au primit pentru poziţiile scoase la concurs pentru a completa zona de restaurant, însă au menţionat că au avut nevoie de candidaţi pentru joburi precum cel de ospătar, bucătar şi de barman.

Pe de altă parte, lanţul de pizzerii Presto Pizza are o altă abordare - organizează, gratuit, cursuri de calificare pentru cei care vor să înveţe meseria de pizzar. Procesul a început în urmă cu aproximativ două saptămâni, însă Presto nu a primit nici măcar un telefon de la un candidat până în prezent. „Vara aceasta a fost foarte grea pentru noi, căci de aproximativ şase luni oamenii au început să plece în străinătate pentru a lucra tot ca pizzari. În plus, a fost şi perioada concediilor, în care oamenii care lucrează în domeniu, cei tineri în special, se duc să se angajeze la restaurantele de la mare“, explică Iulian Porst, manager al Presto Pizza. „Avem nevoie de oameni, am ajuns în punctul în care ne este foarte greu să suplinim deficitul, chiar dacă avem oameni care fac cu schimbul între o unitate şi alta.“ El mai susţine că suplinirea deficitului este cu atât mai dificilă cu cât interesul tinerilor pentru un job nu este prea mare, o bună parte din tineri fiind încă susţinuţi financiar de părinţi, astfel că nu se simt presaţi să îşi găsească un loc de muncă.

Totuşi,  şomajul în rândul tinerilor cu vârste de până în 25 de ani este încă mare, de 24%, peste media europeană. „Nu am primit nici un telefon cu privire la cursurile gratuite de calificare pe care le organizăm şi, să fiu sincer, nici nu ştiu dacă vom vedea prea mulţi candidaţi care să se înscrie şi cu atât mai puţin care să rămână la noi. Unii nu sunt potriviţi pentru această meserie, alţii nu-şi dau neapărat interesul, ori pleacă în străinătate“, adaugă Iulian Porst. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO