Companii

Proprietarul magazinelor Billa se gândeşte să aducă şi supermarketurile de cosmetice Bipa

Un magazin Bipa listează circa 8.000 de produse, număr similar articolelor din oferta unui supermarket alimentar

Un magazin Bipa listează circa 8.000 de produse, număr similar articolelor din oferta unui supermarket alimentar

20.07.2010, 23:41 1003

Grupul Rewe, al doilea mare jucător din comerţul local dupăMetro, a înregistrat în acest an marca Bipa în România, brand cucare deţine primul loc pe segmentul magazinelor de cosmetice înAustria, şi a confirmat interesul pentru o nouă lansare în retailullocal.

"Suntem interesaţi de piaţa românească, cât şi de alte ţări dinregiunea Europei Centrale şi de Est, pentru extinderea Bipa. Nu văputem da însă detalii despre o eventuală lansare a reţelei înRomânia, deoarece acestea nu există în prezent", a declarat pentruZF Corinna Tinkler, un purtător de cuvânt al grupului Rewe.

Cel mai mare business al Bipa se realizează în acest moment înAustria - piaţă pe care reţeaua a raportat în 2009 o cifră deafaceri de 576 mil. euro cu aproape 570 de magazine.

Un magazin Bipa listează circa 8.000 de produse, număr similararticolelor din oferta unui supermarket alimentar, iar majoritateacosmeticelor sunt poziţionate pe segmentele mediu şi inferior depreţ.

Retailul modern specializat e încă o nişă depiaţă

În România, primele magazine mari de cosmetice au fost deschisede reţelele Ina Center şi Beauty Shop în urmă cu aproximativ 10ani, iar printre cele mai recente lansări de branduri pe piaţa deprofil se numără Douglas, DM Drogerie Markt şi Marionnaud.

În total, pe o piaţă de 22 de milioane de consumatori sunt maipuţin de 100 de magazine operaţionale, ceea ce arată că retaileriide profil au încă o acoperire slabă a pieţei româneşti.

Numărul redus de jucători pe piaţă şi scăderea chiriilor înmalluri şi în spaţiile comerciale stradale ar putea explicainteresul lanţurilor de magazine de cosmetice pentru extinderea lanivel local într-o perioadă de scădere a consumului.

Retailerul germano-austriac DM Drogerie Markt, care dezvoltă unconcept de retail similar celui al Bipa, a ajuns la finele lui 2009la un număr de 22 de unităţi, după doi ani de la intrarea pe piaţaromânească şi afaceri de 7,4 mil. euro cu 159 de angajaţi, potrivitdatelor de la Registrul Comerţului. Planurile DM Drogerie Marktpentru următorii trei ani prevăd dezvoltarea unei reţele de 100 deunităţi prin investiţii estimate la circa 45 mil. euro.

Cel mai mare retailer specializat pe vânzarea de cosmetice - InaInternational, companie deţinută de grupul german Marionnaud -operează în prezent 53 de magazine sub brandurile Ina, Privilege şiMarionnaud, acesta din urmă fiind lansat pe piaţă în urmă cu maipuţin de un an.

La rândul lor, germanii de la Douglas au deschis primul magazinîn luna decembrie din 2007, la Târgu Mureş, iar reţeaua numără înprezent 6 unităţi, dintre care trei sunt amplasate în Capitală.

Reprezentanţii companiei Sephora - al doilea mare jucător vechide pe piaţă - declarau la începutul lunii mai că nu sunt îndiscuţii pentru închirierea unor locaţii noi, chiar dacă încăvizează mai multe oraşe pentru extindere, precum Timişoara, Craiovasau Braşov. Aceştia au afirmat că piedicile în dezvoltarearetailului de produse cosmetice sunt declinul consumului şi lipsaproiectelor imobiliare noi pe segmentul comercial.

Reţeaua Sephora numără 20 de magazine şi este deţinută decompania greco-franceză Sephora Marinopoulos. Retailerul activeazăpe piaţa locală de circa zece ani, în primii şase ani operând cubrandul Beauty Shop.

Şi lanţurile de magazine specializate pe vânzarea de articolesportive au pariat pe extindere pe piaţa locală în ultimii doi ani,în ciuda reducerii puterii de cumpărare a românilor.

Retailerul francez de articole sportive Decathlon, deţinutproprietarii hipermarketurilor Auchan, a avut vânzări de circa 1mil. euro pe lună în primul său an operaţional pe piaţa locală,potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Compania şi-a făcutintrarea în România în aprilie 2009 prin deschiderea unui magazinîn Bucureşti, iar acum are semnate mai multe contracte deînchiriere pentru locaţii noi.

Singurul său competitor direct la nivel local este Hervis,divizia de retail sportiv a grupului olandez Spar. Acesta a deschisanul trecut două din cele patru magazine planificate, însă aanunţat că va finaliza restul proiectelor în 2010.

Criza a redus afacerile Rewe în România

Grupul german Rewe a avut anul trecut afaceri cumulate de 1,37miliarde de euro pe piaţa românească, cu cele trei divizii ale salede comerţ active la nivel local - Selgros Cash & Carry, Billaşi Penny Market, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.Afacerile au fost în scădere cu 10% faţă de nivelul raportat pe2008, singura reţea aflată încă pe creştere într-un an cu scăderide consum fiind Penny Market.

Profitul raportat de grup pe cele trei divizii s-a redus cucirca 26%, de la 57,3 mil. euro în 2008 ajungând la 42,5 mil. euroanul trecut.

Cel mai mult s-a contractat businessul orientat către clienţiiprofesionşti (restaurante, revânzători) Selgros Cash & Carry,care a raportat o scădere de 17% în acest interval şi o reducere anumărului de angajaţi în ciuda investiţiei într-un magazin nou înBucureşti finalizat în 2009. De altfel, la nivelul pieţei locale,magazinele cash & carry au fost cel mai afectat segment dincomerţul alimentar modern de contracţia economiei.

Grupul Rewe şi-a majorat însă numărul de angajaţi în România cu700 de persoane, ajungând la 9.700 de oameni în 2009, pe fondulextinderii reţelelor Billa şi Penny Market prin investiţii estimatela peste 30 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO