Companii

Proprietarul Zara controlează 10% din piaţa locală de modă

Proprietarul Zara controlează 10% din piaţa locală de...

Autor: Cristina Roşca

13.07.2017, 00:07 884

Grupul spaniol Inditex, care deţine unele dintre cele mai cunoscute branduri de modă din lume în frunte cu Zara, a obţinut anul trecut în România afaceri de aproape 1,5 mld. lei, după o creştere de aproape 30%. Online-ul contribuie cu circa 7-8% la total, potrivit datelor ZF. Pe online spaniolii sunt prezenţi cu toate cele opt branduri care au şi 125 de magazine fizice în România.

De altfel, cel mai important brand din grup este de departe Zara, cu afaceri de peste 700 de milioane de lei (în online şi offline) şi circa 900 de salariaţi. Astfel, brandul care deţine 24 de magazine în România asigură jumătate din businessul Inditex pe piaţa locală.

Pe piaţa locală spaniolii sunt liderii detaşaţi pe o piaţă de 3,6 mld. euro ce cuprinde vânzările de haine şi încălţări, nu şi pe cele de echipamente sportive.

Astfel, cele opt branduri ale Inditex au aproape 10% din piaţă.

Grupul deţine pe piaţa locală toate cele opt branduri din portofoliu, respectiv Zara, Zara Home, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Uterque şi Massimo Dutti. Uterque este ultimul brand pe care spaniolii l-au adus local, iniţial în online în 2016, iar apoi în primăvara acestui an şi în offline.

Grupul Inditex a intrat pe piaţa locală în 2004 în franciză, iar trei ani mai târziu a intrat direct.

Primele branduri aduse de francizat au fost Pull & Bear şi Zara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO