Companii

Publicis isi uneste cele trei agentii de media, cu afaceri de peste 100 de milioane de euro

10.02.2009, 00:00 208

Grupul international Publicis isi uneste cele trei agentii de media existente pe piata romaneasca, Zentih Media, Optimedia si Starcom MediaVest, cu afaceri cumulate de 100 mil. euro in 2007, in grupul local Publicis Groupe Media (PGM), ca parte a strategiei de optimizare a investitiilor de marketing.

"Aceasta miscare strategica este un pas firesc prin care ne aliniem la schimbarile din reteaua din care facem parte, dar este totodata si un avantaj competitiv in contextul economic actual", a declarat Stefan Iordache, managing director al Starcom MediaVest Romania.
In Romania, grupul Publicis este format din trei dintre cele mai puternice agentii de media de pe piata locala - Zenith Media, Optimedia si Starcom MediaVest - si are o cota de piata de 25,1%, potrivit celui mai recent studiu RECMA (singura companie de research internationala care monitorizeaza piata agentiilor de media). "Pentru a ne ajuta clientii sa regandeasca strategiile de marketing si pentru a-si imbunatati continuu performantele investitiilor in media, atacam o pozitie de leadership prin integrarea capacitatilor celor trei agentii sub un singur grup de cumparare media", a declarat Cezar Batog, managing director al Optimedia.
Optimedia este in primele 10 agentii de media din Romania, cu peste 85% din cifra de afaceri data de bussinesul local. Printre clientii Optimedia se numara: Alpha Bank, Campofrio, L'Oreal Nestle, Hochland, HP, OMV, Petrom, Whirlpool, Sanofi, Telemobil, Zarea.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro.
Starcom MediaVest Group (SMG), din cadrul caruia fac parte Starcom, Starcom Direct si MediaVest, ofera servicii de media planning pentru Autoitalia, Avon, Cristim, Dacia/Renault, Friesland, GE Money, GSK, InBev, Kraft, P&G, Philip Morris, Samsung sau Western Union.
Aceste conturi au adus companiei in 2007 o cifra de afaceri de peste 27 de milioane de euro Zenith Media este agentia de media numarul unu din Romania si reprezinta advertiseri precum: Bayer, BRD-GSG, Carrefour, ING Group, L'Oreal, Nestle, Reckitt-Benkiser, Toyota. In 2007, afacerile agentiei au ajuns la o valoare de 54,5 milioane de euro.
Maria Tudor, managing director l Zenith Media, subliniaza ca principalul atu al grupului consta in cumularea capacitatii de cumparare a celor trei agentii, precum si a expertizei castigate pe piata locala.
In prezent, principalii concurenti ai grupului PMG sunt Universal McCann, Mindshare, United Media sau Media Insight.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO