Companii

Puternicul şef al Renault: O investiţie în producţie are în spate o decizie economică. Nu vom produce totul în România pentru Dacia

Autor: Bogdan Alecu

17.09.2015, 00:08 5109

Intrat în al 11-lea an de mandat ca şef al Re­nault, Carlos Ghosn, 61 de ani, unul dintre cei mai pu­ter­nici executivi din auto, omul în mandatul căruia Dacia a ajuns cea mai mare companie din România şi cel mai ma­re exportator din economia locală, spune că „luptă“ pentru a menţine competitivă uzina de la Mioveni, „o miză mare“ pentru grup.

„Vom face totul pentru a ne asigura că furni­zo­rii noştri şi uzina din Româ­nia rămân com­peti­tive“, a spus Carlos Ghosn răspunzând la una din­tre cele trei întrebări adresate de ZF în cadrul Salo­nului Auto de la Frankfurt.

La scurt timp după ce „a dezvelit“ no­ul Re­nault Mégane, Carlos Ghosn a venit la o discuţie cu peste 50 de jur­nalişti din lume. Executivul, care câş­tigă în jur de 20 mil. euro anual şi care nu are succesor în con­ducerea grupului, păs­trează astfel un obi­cei al Renault de a organiza la saloa­nele auto de prim rang întâlniri restrânse între top ma­nage­­mentul alianţei Renault-Nissan şi jurnalişti care scriu pen­tru cele mai prestigioase publicaţii sau agenţii de ştiri precum Reuters, Wall Street Jour­nal, Financial Times sau Automotive News.

WikiZF: Profilul companieiRe­nault

Mesajul lui Ghosn privind competi­ti­vitatea uzinei din România vine în con­textul în care atenţia este acum în­drep­tată asupra marilor pieţe emer­gen­te pre­cum Mexic, unde alianţa are o nouă uzi­nă pentru brandul premium Infiniti, America de Sud şi India, pieţele care con­tri­buie din plin la creşterea pieţei auto mondiale.

„Nu toate componentele trebuie pro­duse într-un singur loc (…). O inves­ti­­ţie în producţie are în spa­te o decizie eco­­nomică. Nu vom produce totul în Ro­­mânia pentru Dacia, aşa cum nu pro­ducem to­tul în Franţa sau Spania“, a su­bli­niat Carlos Ghosn motivând astfel decizia grupului de a pro­du­ce în Spania, la Sevil­la, o cutie de viteze pilotată care va echi­pa exclusiv modelele Logan şi Sandero.

WikiZF: Profilul companieiAutomobile Dacia

În ultimii cinci ani producţia totală a grupului Renault a crescut cu numai 72.000 de unităţi, în timp ce producţia maşinilor fabricate pe platforma Logan s-a majorat cu 600.000 de unităţi, Dacia ajun­gând la o contribuţie de 40% în vânzările grupului.

În acest interval a fost lansat SUV-ul Duster, iar uzina din Tanger (Maroc) – văzută ca o posibilă ameninţare pentru fabrica românească -  a intrat în producţie. Cu toate acestea, Ghosn spunea în 2013 că Dacia nu este nimic altceva decât o marcă a grupului francez, iar uzina din România trebuie să rămână competitivă. Ideea de competitivitate apare în ultimii ani în toate discursurile publice ale şefilor Renault, care arată de fiecare dată spre alternativa Maroc, unde salariile sunt de 250 de euro faţă de o medie de 800 de euro la Mioveni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO