Companii

Rabla împarte creşterile pe piaţa auto în primele şase luni

Rabla împarte creşterile pe piaţa auto în primele...

Autor: Bogdan Alecu

04.08.2016, 00:10 542
Mărcile premium şi cele de nişă, alături de brandurile de camioane, au crescut puternic în primele şase luni ale acestui an, în timp ce brandurile de volum, cu pre­ţuri mai accesibile, care pornesc în general de sub 15.000 de euro, au urcat fie într-un ritm si­milar cu cel al pieţei, fie au scăzut, cum s-a în­tâm­plat cu Dacia.

Astfel, bran­­durile in­de­­pen­dente de pro­gra­mul Rabla au urcat puter­nic, în timp ce măr­cile cu vân­zări im­portante şi prin progra­mul de casare au fost influenţate de lan­sa­rea acestuia la jumătatea lunii iunie.

Branduri precum Lexus, Jaguar, DAF şi Suzuki au înregistrat cel puţin o dublare a vânzărilor după S1 din acest an. Lexus şi Jaguar sunt însă branduri ale căror vânzări nu au ajuns la 100 de unităţi în primul se­mestru, preţul mediu al acestor modele pre­­mium fiind de cel puţin 40.000-50.000 de euro.

Per total, vânzările de camioane grele, de peste 16 tone, au explodat în prima jumătate a acestui an, înre­gis­trând un avans de peste 43 de pro­cente faţă de pe­rioa­­da simi­lară a anului trecut, la aproa­pe 6.900 de unităţi.

În top zece creş­teri nu se află niciun brand auto de volum precum Skoda, VW, Renault sau Ford, în timp ce Dacia, care realizează volume importante atât prin livrări de flote, cât şi prin vânzări către per­soane fizice prin intermediul pro­gra­­mului Rabla, a înregistrat vânzări mai mici cu 15% decât în perioada similară a anului trecut.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO