Companii

Radiografia pieţei de ulei: Peste 70% din consum este acoperit de segmentul de floarea-soarelui. Uleiul de măsline creşte puternic

Radiografia pieţei de ulei: Peste 70% din consum este...

Autor: Simona Tatu

19.07.2017, 00:05 1354

Pe o piaţă a uleiurilor estimată în 2016 la 361,1 de milioane de dolari, consu­mul de ulei de floarea-soarelui repre­zin­tă aproape trei sferturi din valoarea to­tală. În contextul în care puterea de cum­părare a crescut, se remarcă un avans al vânzărilor la produse mai scum­pe, considerate însă şi mai sănătoase. Astfel, unul dintre segmentele care a crescut puternic este uleiul de măsline, care şi-a dublat valoarea de piaţă în ul­ti­mii cinci ani, potrivit calculelor ZF pe ba­za da­telor de la Euromonitor. La po­lul opus, vânzările de ulei de floarea-soa­relui au început să scadă în valoare în ultimii ani, în contextul în care românii aleg să cumpere produse mai scumpe şi mai sănătoase. În continuare însă, în România piaţa uleiului a fost şi rămâne dominată de segmentul de ulei de floarea-soarelui, dar ponderea ponderea uleiului de măs­li­ne a crescut semnificativ de la an la an, până la circa 16% din piaţă. Uleiul de porumb se află pe locul trei ca pondere în piaţă, cu o valoare de 10,8 milioane de dolari. Potrivit spe­cia­liştilor, uleiul de porumb este foar­te sănătos pentru prăjire de­oare­ce resistă mai bine ca alte ule­iuri, însă preţul uneori dublu sau tri­plu faţă de cel de floarea-soa­relui nu îi permite o avansare substan­ţială în valoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO