Companii

Rafael Treguer, Dacia: Echipa mea trebuie sa asculte clientul si dealerul, pentru ca piata se schimba

Rafael Treguer, Dacia: Echipa mea trebuie sa asculte clientul si dealerul, pentru ca piata se schimba

Rafael Treguer, directorul de marketing al Automobile Dacia: In Romania avem de manageriat doua branduri. In primul rand este vorba de Dacia, pentru ca piata de desfacere pentru Dacia trece de mai mult de 100.000 de masini pe an. Al doilea brand este Renault. Romania este singura tara unde Dacia este cu mult mai importanta decat Renault

28.02.2007, 15:32 104

Rafael Treguer, directorul de marketing al Automobile Dacia spune, dupa sase saptamani de activitate, ca Romania este a sasea tara ca importanta pentru Renault in prezent.
"Pe langa potentialul Romaniei, importanta pe care o prezinta piata pentru grup a fost motivul pentru care am acceptat conducerea departamentului de marketing. Intram intr-o perioada in care marketingul este mai complicat si tot mai multi competitori vin in Romania. Asa ca cer echipei mele sa asculte piata, clientul, vanzatorul, pentru ca piata se schimba", a declarat Rafael Treguer, director marketing Automobile Dacia.
Asteptarile aliantei Renault Nissan pentru piata autohtona sunt diferite pentru ca in primul rand aici sunt comercializate produse dintr-o alta gama de pret decat cele care sunt introduse pe pietele vest-europene.
"In Romania avem de manageriat doua branduri. In primul rand este vorba de Dacia, pentru ca piata de desfacere pentru Dacia trece de mai mult de 100.000 de masini pe an. Al doilea brand este Renault. Romania este singura tara unde Dacia este cu mult mai importanta decat Renault", a spus Treguer. In Maroc, Brazilia sau Rusia, Logan este produs si comercializat sub brandul Renault.
In acelasi timp, activitatile de promovare a produselor Dacia se desfasoara concertat pe toate pietele pe care marca este prezenta, focusul companiei fiind reprezentat acum de Logan Van, in Romania, prima tara unde s-a lansat, inregistrand circa 500 de comenzi intr-o luna. Pe langa Van, compania are obiective serioase legate de MCV. In primul rand in Franta, prima piata ca volum de export, estimarile de comenzi au fost depasite. La fel si in Germania, unde daca planurile pentru ianuarie au fost de 1.000 de unitati, vanzarile efective au fost de 4.000, potrivit reprezentantului companiei.
Dacia a inregistrat in ianuarie o scadere de circa 38% a vanzarilor pe piata locala, acestea avand o evolutie descendenta de aproape 3.000 de unitati, pana la 4.500 de livrari. Situatia a fost explicata partial de reprezentantii companiei prin retragerea din productie a Dacia Pick-up, care anul trecut a reprezentat circa 20% din vanzarile lunii ianuarie.
Treguer a adaugat ca in ianuarie 2006 Dacia a avut rezultate mai performante pentru ca se inregistrasera deja foarte multe comenzi inainte de incheierea anului precedent, din cauza cresterii portofoliului de produse prin lansarea Logan Diesel. "Aceste comenzi le-am onorat pe parcursul lunii ianuarie si februarie. In ianuarie 2007 nu am beneficiat de un volum al comenzilor angajate la fel de mare si deci nivelul vanzarilor si al inmatricularilor a fost mai mic", a specificat Treguer. El a adaugat ca totusi in ianuarie 2007 comenzile au fost mai mari cu 800 de unitati decat in ianuarie 2006.
Potrivit lui Treguer, rezultatele comerciale sunt influentate foarte mult de modelele noi si de aceea este de parere ca si in Romania ca si in tarile vest-europene este nevoie de produse noi precum Logan Van, care a fost lansat la sase luni diferenta de Logan MCV.
"Am avut pentru lansarea Logan un eveniment foarte complex in noiembrie, vom mai avea parte de asa ceva si in primavara si pe parcursul anului pentru a sustine si dinamiza vanzarile. Va fi acelasi tip de promovare de care au parte produsele Dacia pe pietele straine precum Germania, Italia sau Spania", a adaugat Treguer.
Pentru lansarea unui nou produs, conceptia campaniei de promovare incepe cu circa 18 luni inainte, activitatile presupunand definirea, in primul rand a produsului, directiei de advertising, a promotiilor, dar si pregatirea personalului.
In ceea ce priveste modalitatile de finantare si de after sales pe care le desfasoara in tarile vestice, compania declara ca ele sunt dezvoltate si in Romania.
"Asteptarile consumatorului si reactia pietei sunt acum asemanatoare si acest lucru se va accentua astfel incat nu vor mai fi diferente majore", mentioneaza Treguer.
Exista insa si unele diferente precum oferta de garantie care in Elvetia ajunge pana la 5 ani. Situatia este explicata insa de bugetele de promovare alocate de catre alianta Renault Nissan pentru fiecare piata in parte si de nivelul de dotare si implicit pretul autovehiculelor comercializate in fiecare tara.
Piata din Romania imparte, in opinia directorului Dacia, multe elemente comune cu piata din Spania, unde a condus activitatile de marketing ale grupului, in ciuda faptului ca pe aceasta piata se comercializeaza anual circa 500.000 de masini noi fata de circa 270.000 cate au fost vandute in Romania anul trecut. Asemanarea principala este reprezentata de pretentiile consumatorului. "In Spania, cand clientul vine sa cumpere masina, o vrea imediat, pe loc, nu vrea sa astepte prea mult pana la livrare. Din ceea ce am observat si mi-au explicat si colegii mei de aici, asa este si in Romania", a declarat Treguer.
Pe de alta parte, in Romania exista, potrivit informatiilor oferite de companie, o rata de 160 de masini la 1.000 de locuitori. In Franta - piata de referinta pentru Renault - rata este de aproape 500 de automobile la 1.000 de locuitori. In acelasi timp, considerand puterea financiara a consumatorului obisnuit, nivelul comparat ar putea fi atins intr-o perioada de circa 10 ani.
"Cred ca piata automotive este foarte competitiva in Romania si foarte agresiva. Multi concurenti sunt deja aici cu ambitii din ce in ce mai mari. Companiile care vand masini trebuie sa se orienteze si mai mult spre marketing pentru ca piata este sensibila la pret, la promotii, la activitatea retelei de dealeri", a spus Treguer.
In acest sens, fidelizarea clientului este o componenta principala a directiei de marketing pe care Treguer o aplica, iar pregatirea personalului si colaborarea cu dealerii este urmarita pentru dezvoltarea segmentului de servicii postvanzare.
"In Europa de Vest mai mult de jumatate din rentabilitatea dealerilor provine din activitatile postvanzare, respectiv partea de service. Chiar daca va mai dura pana se va ajunge la acest nivel, suntem preocupati de calitatea retelei si a serviciilor deoarece consumatorul are aceleasi asteptari", a spus Treguer.

Noi investitii la Pitesti

Dezvoltarea intensiva si extensiva a facilitatilor de productie la uzina de la Pitesti va necesita fonduri de pana la 300 de milioane de euro in acest an.
Investitiile vor aduce inca 90.000 de metri patrati de spatiu productiv in urma constructiei si dezvoltarii a trei sectii de pe platforma de la Mioveni.
Investitiile furnizorilor Dacia din 1999, de cand Renault a preluat uzina, ar trebui sa fie, conform estimarilor oficialilor Dacia, cam de aceeasi marime cu cele realizate de producator.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO