Companii

Raul Ciurtin tinteste locul trei pe branzeturi si iaurturi cu marcile din portofoliul Albalact

Raul Ciurtin tinteste locul trei pe branzeturi si iaurturi cu marcile din portofoliul Albalact

Raul Ciurtin, presedintele Albalact: Vrem ca in viitorul apropiat sa ajungem in top trei, atat pe segmentul de iaurturi, cu brandul Zuzu, cat si pe branzeturi. De aceea, vom continua investitiile in marketing

01.02.2009, 19:36 50

Albalact, cel mai mare producator independent din industria lactatelor, care are in portofoliu marcile Zuzu si Fulga, a finalizat anul trecut cu o crestere de peste 20% a cifrei de afaceri, sub bugetul initial care stabilea un avans de 30%, la 60 mil. euro.

In aceste conditii, nici asteptarile actionarilor Albalact pentru 2009, de a trece pragul de 100 de milioane de euro cifra de afaceri, nu vor putea fi indeplinite.
"In decursul lui 2008 am avut costuri operationale de pornire foarte mari si intarzieri la fabrica din Oiejdea, ceea ce a dus la rectificarea bugetului pe 2008 si automat la revizuirea prognozelor pe 2009. Tinta noastra ramane aceeasi, de a depasi in urmatorii ani aceasta cifra de afaceri", spune Raul Ciurtin, presedintele Albalact.
Reprezentantul Albalact nu a dezvaluit valoarea profitului net inregistrat in 2008, insa acesta ar putea fi mai mic cu aproximativ un milion de euro fata de estimarile initiale doar din variatiile mari ale cursului valutar.
"Este evident ca traim o criza si evolutia cursului valutar ne va afecta deoarece o serie de materiale folosite in procesul de fabricatie le importam, iar cele mai multe credite ale companiei sunt contractate in euro", a afirmat presedintele Albalact.
El a adaugat ca aprecierea monedei euro va determina o majorare a preturilor si in industria lactatelor, dar nu ca nu va fi vorba de cresteri direct proportionale. De asemenea, Ciurtin nu intentioneaza sa reduca costurile companiei prin scaderea numarului de angajati.
 "Au avut loc restructurari inca de anul trecut, cand am lucrat o perioada mai lunga de timp cu doua fabrici, si am renuntat la aproximativ 100 de angajati. Anul acesta nu vom face disponibilizari, ci vom avea o crestere de volum pentru acelasi numar de salariati", sustine actionarul companiei.
Albalact va continua anul acesta investitiile demarate in 2008, respectiv finalizarea depozitului logistic din Bucuresti si in ferma de la Vaidei, a caror valoare se ridica la cinci milioane de euro. "In plus, intentionam sa investim anul acesta un milion de euro in marirea capacitatii de productie a fabricii Raraul", afirma Ciurtin.
Presedintele Albalact spune ca nu intentioneaza sa mai faca noi achizitii in cursul acestui an si nici sa integreze Raraul in afacerile Albalact.
"Cel putin pentru moment, nu va fi nicio fuziune. Principalul obiectiv pentru 2009 este de a consolida ceea ce detinem deja", declara Ciurtin, care sustine ca este interesat sa cumpere actiuni Albalact in aceasta perioada, deoarece pretul acestora i se pare mult prea mic, fara a preciza care este pachetul de actiuni pe care este interesat sa il achizitioneze.
Segmentele pe care Albalact intentioneaza sa le dezvolte anul acesta sunt iaurturile si branzeturile, cresterea prezentei Albalact pe piata branzeturilor fiind si motivul pentru care producatorul din Alba a decis sa plateasca 3,5 milioane de euro pentru a achizitiona compania Raraul.
"Vrem ca in viitorul apropiat sa ajungem in top trei, atat pe segmentul de iaurturi, cu brandul Zuzu, cat si pe branzeturi. De aceea, vom continua investitiile in marketing si in 2009, pentru a putea creste cota de piata a companiei", a spus presedintele Albalact, companie care detine 5% din piata locala a lactatelor.
Potrivit unor studii furnizate ZF de catre compania de cercetare a pietei AC Nielsen, primele trei pozitii pe piata iaurturilor sunt detinute in prezent de Danone, Friesland si Tnuva.
Albalact este lider de piata pe segmentele de unt, cu brandul Albalact, si lapte proaspat, cu Zuzu, iar pe categoriile de smantana si lapte UHT detine pozitia secunda, potrivit datelor companiei.
Compania produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu si Albalact, fiecare dintre aceste marci detine cate o treime din valoarea vanzarilor.
Compania Albalact este controlata de Petru Ciurtin si Raul Ciurtin, care detin in prezent 48% din actiunile companiei, si de fondul de investitii cipriot RC2 Limited, cu 23% din titluri.
Capitalizarea Albalact, companie listata pe Bursa de Valori Bucuresti, se ridica in prezent la 26,7 milioane de euro, in conditiile in care la jumatate anului 2007 compania valora pe Bursa peste 100 mil. euro.
Principalii competitori ai Albalact in piata locala a lactatelor, estimata la peste 1,3 miliarde de euro, sunt filialele locale ale multinationalelor Friesland, Danone, Hochland si Lactalis (care a achizitionat anul trecut LaDorna), dar si cei mai noi jucatori de pe plan local, Tnuva si MŸller.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO