Companii

Razvan Nidelea, Dona: Suntem interesati de achizitia unor lanturi de farmacii locale

Razvan Nidelea, Dona: Suntem interesati de achizitia unor lanturi de farmacii locale

Razvan Nidelea, director de vanzari Dona

27.06.2006, 20:49 592

Razvan Nidelea, directorul de vanzari al lantului de farmacii Dona, spune ca extinderea puternica in tara va creste afacerile companiei cu 40%.
"Pentru acest an ne-am propus sa ajungem la o cifra de peste 26,5 milioane de euro (in crestere cu 40% fata de anul trecut - n. red.), tinand cont de aportul noilor locatii care se vor deschide, dar si de cele deschise de la inceputul acestui an", a afirmat Razvan Nidelea.
In cursul anului trecut, cifra de afaceri inregistrata de farmaciile Dona a fost de 18,7 milioane de euro, in timp ce profitul aferent aceleiasi perioade a atins 0,44 milioane de euro.
"Pentru acest an estimam un profit mai mare cu 45% fata de anul trecut, de aproximativ 0,65 de milioane de euro, ca urmare a cifrei de afaceri, dar si a aplicarii unor politici de maximizare a profitului", a explicat Nidelea.
In primele trei luni ale anului, reteaua de farmacii Dona a realizat o cifra de afaceri de 5,1 milioane de euro, mai mare cu 20% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"Acesta crestere a fost data de consolidarea pozitiei pe piata farmaceutica a brandului "Farmaciile Dona", inceperea deschiderii de locatii in orasele importante, dar si datorita cresterii numarului de locatii", a mai spus Nidelea.
Anul trecut, compania opera o retea de 35 de farmacii in Bucuresti si in principalele orase din provincie, ceea ce o pozitiona intre primele cinci lanturi de profil. Pentru acest an, planurile Dona vizeaza deschiderea a 15 noi unitati, in urma unor investitii de aproximativ 1,5 milioane de euro.
"In 2005, bugetul de investitii a fost de
1 milion de euro, iar pentru acest an am alocat 1,5 milioane euro, bani care vor fi investiti in deschiderea de noi puncte de lucru, dar si in infrastructura societatii", a precizat Razvan Nidelea.
El a afirmat ca planurile de extindere ale companiei au in vedere achizitia unor jucatori locali.
"Suntem interesati de achizitia unor lanturi de farmacii locale, deoarece ne dorim sa fim bine reprezentati in orasele mari ale tarii", a spus Nidelea.
Pe de alta parte, compania nu ia in calcul dezvoltarea prin intermediul francizei, asa cum o face, spre exemplu, Catena, al treilea lant ca marime din punctul de vedere al vanzarilor de pe piata locala.
Dona nu are in vedere nici dezvoltarea afacerii in afara granitelor Romaniei, "cel putin in acest an". O astfel de decizie a anuntat la inceputul anului Sensiblu, cel mai mare jucator de pe piata farmaciilor, cu afaceri de aproape 64 de milioane de euro anul precedent.
In topul celor mai mari cinci companii din retailul farmaceutic se mai afla Help Net si City Pharma.
Fara exceptie, cele cinci retele au anuntat pentru acest an extinderea numarului de farmacii, pe fondul cresterii accelerate a consumului de medicamente si produse cosmetice.
Sensiblu, liderul pietei, si-a propus pentru acest an depasirea pragului de 200 de farmacii (fata de 177 anul trecut), in timp ce Help Net si-a fixat ca tinta pentru acest an un nivel de 120 de farmacii in toata tara.
Compania Hermes Pharma, care opereaza farmaciile reunite sub brandul City Pharma, intentioneaza sa-si extinda la randul sau prezenta in teritoriu, ultimele informatii existente in piata indicand faptul ca acesta va ajunge la 130 de farmacii la finalul acestui an. City Pharma este controlata de distribuitorul de medicamente Relad.
O particularitate a retailului farmaceutic este reprezentata de faptul ca cea mai mare parte a retelelor este detinuta de distribuitori.
Lantul de farmacii Dona, spre exemplu, este detinut de omul de afaceri Marcel Banciu, care pana recent era actionarul majoritar al distribuitorului Farmexpert. Acesta a vandut 60% din actiunile companiei grupului german ANZAG, pastrandu-si o participatie de 40%.
Daca in domeniul distributiei abia anul acesta a fost dat tonul tranzactiilor, in retail doua au fost miscarile mai importante anul trecut.
Astfel, A&D Pharma, proprietarul Sensiblu, a achizitionat de la GlaxoSmithKline lantul de farmacii Europharm, in timp ce compania Montero, prezenta cu activitati de distributie si retail de medicamente, a fost implicata intr-o tranzactie similara. Aceasta a achizitionat reteaua de 13 unitati detinuta de lituanienii de la Eurofarmacia. Cu toate acestea, nici marile retele de farmacii nu au scapat privirii investitorilor straini, reprezentantii acestora recunoscand ca au fost curtati atat de fonduri de investitii, cat si de investitori strategici.
Si Razvan Nidelea de la Dona spune ca au existat oferte de preluare pentru companie, insa nu a oferit mai multe detalii in acest sens. Prima farmacie a retelei Dona a fost infiintata in 1992.
La finele anului trecut, numarul angajatilor companiei atingea 356 de persoane.
Vanzarile de medicamente prin intermediul farmaciilor au atins la finalul anului trecut aproximativ 900 de milioane de euro. Pe aceasta piata planurile de extindere ale companiilor sunt tot mai ambitioase.
Piata farmaceutica romaneasca a atins pe primele trei luni ale anului nivelul de 350 de milioane de euro, in crestere cu 13% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Pentru restul anului, jucatorii avanseaza un ritm de crestere de circa 15%, sub nivelul de anul trecut, in conditiile in care in urmatorii patru ani piata farmaceutica ar putea depasi 2,5 miliarde de euro.
Rimtul de crestere in urmatoarea perioada va fi de 12-16% pe an, sustinut de vanzarile prin intermediul farmaciilor, deoarece vanzarile prin intermediul spitalelor stagneaza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO