ZF a primit aproape 100 de comentarii pe pagina de Facebook de la angajaţi care au abonamente de sănătate la operatori privaţi şi care împărtăşesc experienţele ce ţin de obţinerea unei programări pentru o consultaţie, cei mai mulţi plângându-se de timpul mare de aşteptare pentru găsirea unui loc liber. Disponibilitatea unui loc depinde de fiecare specialitate în parte, dar este influenţată şi de solicitarea unui anumit medic, dintr-o anumită clinică, potrivit operatorilor privaţi.
„Sunt salariatul unei mari bănci, avem abonament la o clinică mare, nu de mult listată la bursă. (...) Timpul de aşteptare pentru o consultaţie este enorm. Acum ceva timp am avut o entorsă la gleznă. Mă programau peste cinci sau şase săptămâni. „Ne pare rău, dacă doriţi mai devreme puteţi să mergeţi la clinica X, dar acolo trebuie să plătiţi, întrucât nu e inclusă în abonament.“ „De curiozitate, când aveţi liber acolo?“ „Mâine. Am fost la stat“, a transmis
către ZF un cititor care deţine un abonament prin companie la o reţea privată, ca reacţie la articolul „De ce un pacient cu abonament aşteaptă şi două săptămâni pentru o consultaţie la un anumit medic, în timp ce un client neabonat, dar care plăteşte pe loc este programat imediat?“, publicat ieri de ZF.
Pacienţii abonaţi care solicită consultaţie la un anumit medic, dintr-o anumită clinică, ajung să aştepte şi o săptămână, două sau chiar mai mult până găsesc un loc disponibil, în timp ce un pacient neabonat (care plăteşte consultaţia la recepţie) are şanse să găsească un loc disponibil mai repede la acelaşi medic. „Eu am testat la Regina Maria. Am vrut să fac programare la pediatrie, la orice doctor, şi m-au programat peste o săptămână. După care am sunat din nou de pe alt telefon şi am spus că nu sunt abonat şi mi-au făcut programare a doua zi“, scrie Bogdan într-un comentariu pe pagina de Facebook a ZF.
„Altă dată am avut o problemă, o durere acută în jurul inimii, şi am sunat imediat pentru o programare, şi, deşi am explicat că pare o problemă gravă, m-au programat peste 10 zile. Când am ajuns la medic acesta mi-a spus că trebuia să vin atunci, i-am explicat că am încercat. Cea mai mare durată de programare a fost la oftalmologie pediatrică, o lună şi jumătate de când am sunat“, mai scrie Bogdan într-un comentariu pe pagina de Facebook a ZF.